تید کروز: اگر امریکا اسد را سرنگون سازد، داعش سوریه را اشغال خواهد کرد

© REUTERS / Yuri Gripasتید کروز نامزد جمهوری خواه
تید کروز نامزد جمهوری خواه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هشدار در باره خطر اشغال سوریه توسط داعش

ایالات متحده امریکا باید توجه خود را بر نابودسازی گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) متمرکز سازد و نباید به خاطر سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه مبارزه نمایند. این مطلب را تید کروز نامز مقام ریاست جمهوری امریکا اعلام داشته است.
تید کروز جمهوری خواه عقیده دارد که چنین "اشتباه فاجعه بار" را بارک اوباما رئیس جمهور امریکا و هیلاری کلینتن وزیر خارجه وقت هنگام سرنگونی معمر قدافی رهبر لیبیا مرتکب شدند.
کروز گفت:"با سرنگون ساختن حکومت لیبیا، ما این کشور را به افراطیون تروریست اسلامگرا دادیم. حالا این ناحیه بی نظم جنگی است، جای که داعش و گروه های تروریستی دیگر قرار دارند که برای کشور ما تهدید به بار می اورند. بجای آن که مصروف تلاش های سرنگونی حکومات در شرق نزدیک و تشکیل دولت داری باشیم، من فکر میکنم که نظامیان باید توجه شان را بر دفاع از کشور ما و حفظ منافع ما در عرصه امنیت ملی متمرکز سازند".
خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از سیاستمدار خبر میدهد:" بسیاری از این اشخاص — اوباما و هیلاری کلینتن و همه آن جمهوری خواهان حالا میگویند که ما باید عین کار را در سوریه انجام دهیم: اسد را باید سرنگون سازیم. ولی اگر ما این کار را انجام دهیم، نتیجه عین چیز خواهد بود. اسد شخص بد است. ولی اگر ما اسد را سرنگون سازیم، داعش سوریه را اشغال خواهد کرد. این برای امریکا هنوز بدتر است. بجای آن تا در جنگ داخلی مداخله کرد، ما باید توجه خود را بر دشمنان امریکا و نابودسازی کامل داعش متمرکز سازیم".
بیرنی ساندریس نامزد حزب جمهوری خواه و قسماً دونالد ترامپ، پیشتاز مبارزات انتخاباتی در بین جمهوری خواهان، نیز با موضعگیری کروز موافق اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала