روسیه برای چه طیاره اکتشافی را به سوریه اعزام کرده است؟

© Sputnik / Press service of "KAPO named after S.P.Gorbunov"طیاره تو - 214
طیاره تو - 214 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جدیدترین طیاره اکتشافی روسیه به سوریه وارد گردید

جدیدترین طیاره اکتشافی Tu-214R روسیه به میدان هوایی سوریه در لاذقیه فرستاده شده است. در این باره رسانه ها به اساس معلومات منبع عامه بین المللی انتیرنیت Flightradar24 خبر داده که امکان نظارت بر پروازها را در سراسر جهان در وقت عینی فراهم می سازد. به اساس معلومات پارتل، طیاره اکتشافی از طریق دهلیز هوایی بالای بحیره کسپین و خاک ایران، عراق و سوریه عبور نموده است.
این چگونه طیاره است؟
طیاره اکتشافی Tu-214R — طیاره کشف رادیوتخنیکی و نوری — الکترونیکی است که در سال های 2000 به منظور تعویض طیاره ایل — 20 طراحی شده بود. در داخل آن مجتمع کثیرالموجی رادیوتخنیکی ام پی کا — 411 با ستیشن های راداری دوران جناحی و دایروی دید و همچنان سیستم نوری — الکترونی دقت بلند "فرکسیون" قرار دارد. این تخنیک امکان سکان نمودن در دامنه ها و طیف های مختلف و ترتیب نمودن تصویر ساحات بزرگ و همچنان ایجاد تصاویر و ویدیو با دقت عالی را فراهم می سازد که در وقت عینی میتواند به پرده های آپریتران مخابره کند.
برعلاوه این، در طیاره وسایل کشف رادیویی و خنثی سازی رادیوی وجود دارند که توانایی کشف و خنثی سازی طیف سیگنال هار رادیویی از تیلفون های موبایل تا طیارات و ستیشن های رادارهای زمینی و سیستم مبارزه رادیوالکترونی دارند.
جدیدترین طیاره اکتشافی برای چه وارد سوریه گردیده است؟
نظر به تجهیزات تخنیکی یادشده طیاره معلوم میشود که این طیاره میتواند تمام سیستم مواصلات و حرکات دشمن و در نتیجه پوتنسیال محاربوی تشکیلات نظامی آن در منطقه را افشا سازد. به عقیده دمیتری لیتوفکین کارشناس نظامی ، ورود این طیاره به سوریه به آتش بس آینده و آغاز نقل مکان گروه های تروریستی مربوط می باشد که باید بر آنها نظارت بعمل آید.
لیتوفکین معلومات داد:"یک هفته بعد راجع به آتش بس اعلام خواهد شد و نقل مکان کتلوی گروه های تروریستی، انتقال سلاح، مهمات و تخنیک به آنها آغاز میگردد. در اصل ، آتش بس به همین منظور اعلام میشود. همه این تحرکات باید ثبت گردند".
کارشناس اظهار داشت که برعلاوه این، روسیه در صحنه عملیات جنگی سوریه در فضای محاربوی موثریت اخرین طرح های نظامی خود، طوریکه این کار در مورد مجتمع های راکتی "کالیبر» که برای اولین بار بر دشمن واقعی استعمال شدند، آزمایش میکند و آن را به نمایش میگذارد. به عین ترتیب موثریت طیاره اکتشافی Tu-214که چندی قبل جهت تسلیح نیروهای مسلح روسیه بکار گرفته شده، آزمایش خواهد شد.
لیتوفکین افزود:"در این منطقه مبارزه غیرمرئی سیستم های مبارزه رادیوالکترونی پیشبرده میشود. مقابله با سیستم های مبارزه رادیوالکترونی ترکی، امریکایی و اسرائیلی مستقر در آنجا بطور کامل صورت خواهد گرفت. از همینرو آزمایش برای آن مهم خواهد بود که طیاره اکتشافی برخلاف رقبای شایسته تا چه حد موثر ثابت خواهد شد.
رزمندگان جببه نامریی
در اواخر سال گذشته در یک عده رسانه ها معلومات راجع به استقرار سیستم جدید مبارزه رادیوالکترونی "کارال" ترکیه در ناحیه سرحدی با سوریه منتشر شدند که گویا، بر سیستم غیرموثر اس — 400 "تری اومف" روسیه که پایگاه نیروهای هوایی — فضایی روسیه را در لاذقیه تحت پوشش قرار میدهد، نظارت میکند. ولادیمیر میخییف نماینده کمپنی طرح کننده سیستم مبارزه رادیوالکترونی — مجتمع تخنیک رادیوالکترونی" در مصاحبه اختصاصی با «ویستی.رو» تفهیم نمود که توانمندی سیستم مبارزه رادیوالکترونی ترکیه بد نیست، ولی نسبت به اس — 400 آشکارا بیش از حد ارزیابی شده است.
باوجود این، امواج در سوریه واقعاً هم به میدان رویارویی غیرمرئی همه جوانب شرکت کننده در منازعه مبدل گشته اند. از همینرو در جریان تمرینات وسیع «مرکز — 2015» انجام شده در خزان سال گذشته توجه جداگانه به تمرین مبارزه رادیوالکترونی مبذول گردیده بود.
نیروهای مبارزه رادیوالکترونی اشکال و شیوه های نو پیشبرد مبارزه رادیوالکترونی، مانند ضربات رادیوالکترونی و محاصره کردن اطلاعاتی رادیوالکترونی مناطق محلی، تمرین نمودند. مجتمع های سیار هنگام راه پیمایی خنثی سازی کامل امواج رادیوی را به منظور حفاظت قطارهای وسایط زرهدار در برابر انفجار الات انفجاری هدایت شونده توسط ریموت کنترول تحقق می بخشیدند. سیستم های دیگر سکان اراضی جهت تثبیت وسایل کشف رادیوالکترونی دشمن و در صورت تثبیت آنها خنثی سازی دقیق این سیستم ها به منظور پوشاندن نقل و انتقال نیروها، صورت می گرفت. در تمرینات اوپراتیفی دیگر روسیه — بیلوروسیه موسوم به "سپر اتحاد — 215" که در اواخر سال 2015 صورت گرفتند، قطعات مبارزه رادیوالکترونی حوزه نظامی غربی تمرینات خنثی سازی امواج رادیویی وسایل پروازی بی پیلوت دشمن شرطی موفقانه انجام دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала