جهان در آستانه جنگ بزرگ

© AP Photo / Amr Nabilجهان در آستانه جنگ بزرگ
جهان در آستانه جنگ بزرگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امکان درگیری بین ترکیه، عربستان و روسیه

منابع روسی هرگونه اقدام نیروهای عربستان و ترکیه برای ورود به خاک سوریه بدون هماهنگی با مسکو و دمشق را خطرناک ارزیابی کرده و از احتمال درگیری میان این کشورها درخاک سوریه خبردادند.

به گزارش آژانس خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از روزنامه رسمی «کومسومولسکایا پراودا» اعلام کرد که بمب افکن های سوخو24 و سوخو34 روسیه برای استقبال از نیروهای عربستان و ترکیه در صورت ورود به خاک سوریه آماده اند.

این روزنامه درباره دخالت زمینی ترکیه و عربستان در سوریه بدون هماهنگی با دمشق و ارتش روسیه هشدار داد و نوشت: این اقدام عواقب بسیار وخیمی خواهد داشت.

این روزنامه، ترکیه و عربستان را به حمایت از گروههای تروریستی متهم و خاطرنشان کرد که هدف این دو کشور از دخالت در سوریه افزایش حمایت از این گروهها و مبارزه با ارتش سوریه است نه از بین بردن تروریزم.

روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» می افزود: اگر ترکیه و عربستان در سوریه دخالت زمینی کنند، جنگنده های روسیه راه دیگری جز دفاع از قوای روسیه مستقر (درسوریه) برای جلوگیری از مواجه شدن آنها با هر خطری، نخواهند داشت و این، نبرد شدیدی بین روسیه و نیروهای ترکیه و عربستان به وجود خواهد آورد.

اینکه عربستان اعلام کرده که تاریخی برای سفر ملک سلمان به مسکو تعیین نشده است، با هم ارتباط دارند. این در حالی است که همه می دانند قرار بود این سفر در ماه مارچ آینده صورت بگیرد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала