تجدید تسلیحات ایران در روسیه

© Sputnik / Dmitry Vinogradov"اس-400"
اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری" ریانووستی" حسین دهقان وزیر دفاع ایران تاریخ 15-16 فبروری به منظور گفتگوی در مورد خرید سلاح به روسیه سفر می کند. طبق گزارش های مختلف، نمایندگان تهران قصد دارند مسائل مربوط به عرضه سیستم های راکتی ضد هوایی "اس-400" و همچنین جنگنده "سو-30" روسی را مورد بحث قرار دهند.

به گفته یک منبع ناشناس در وزارت دفاع ایران، قرارداد خرید طیاره های "سو-30" ممکن است در آینده نزدیک در چارچوب دیدار آقای دهقان با سرگئی شویگو هتمای روسی اش به امضا رسد. همچنان تهران امکان ساخت یک کارخانه مونتاژ برای تولید تانک "تی-90اس" را همراه با "Uralvagonzavod " در ایران بررسی کند. پیش از این، روسیه یک قرارداد عرضه 5 هزار واگن باری را با این کشور به امضا رساند. الکسی ژاریچ معاون رئیس کمپنی "Uralvagonzavod " گفت: « ما بارها اعلام کرد که آماده همکاری با ایران هستیم».

قابل ذکر است، ایران پس از توافق با کشورهای "شش" و لغو تعدادی از تحریم ها علیه جمهوری اسلامی برای بازگشت به بازارهای بین المللی تسلیحات و تجهیزات تلاش می کند. وزیر ترانسپورت ایران در ماه جنوری اعلام کرد، ایران 114 طیاره "Airbus " برای ارتقاء ترانسپورت هوایی خود خریداری می کند.

روزنامه "Defence Talk " می نویسد، علاوه براین طیاره ها، لغو تحریم ها به ایران اجازه ارتقاء طیارات نظامی را نیز میدهد و ایران در نظر دارد تانک های زرهی نیز خریداری کند.
روسیه برای آخرین بار قرارداد عرضه تانک را با این کشور حدود 10 سال قبل زمانیکه روسیه و بلاروس تانک های "تی21 ام 1" را به ایران ارسال کرد، امضا نمود. علاوه براین، بسیار از تانک ارتش ایران تانک های روسی می باشد که در زمان سلطنت محمد رضا شاه پهلوی تحویل داده شد، می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала