اشتراک قطر در عملیات زمینی علیه داعش در سوریه

© Flickr / Isabell Schulzقطر
قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطر در عملیات زمینی در سوریه اشتراک می کند

به گزارش روزنامه "الشرق الاوسط" به نقل از خالد العطیه مشاور وزیر دفاع و وزیر امور خارجه سابق قطر، اگر عربستان سعودی از قطر درخواست اشتراک در عملیات نظامی کند، این کشور آماده اشتراک در عملیات مبارزه علیه داعش می باشد.

وزیر امور خارجه پیشین قطر به این روزنامه گفت: اگر ریاض درخواست کند، نظامیان قطر آماده هستند، تا در کنار دوستان خود، عربستان سعودی و امارات متحده عربی علیه تروریست ها مبارزه نمایند.

العطیه افزود: قطر از ماه اکتبر سال گذشته بر این باور بود که انجام عملیات زمینی به منظور حافظت از جان مردم سوریه در این کشور ضروری می باشد.

مقامات سعودی پیش از این اعلام کردند، عربستان سعودی آماده ارسال نیروهای نظامی اش برای اشتراک در عملیات مبارزه علیه تروریزم به سوریه می باشد، فقط به شرطی که این عملیات منطبق دستور ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا صورت بگیرد.

طبق گزارش شبکه تلویزیون "العربیه" به نقل از احمد اسیری مشاور وزیر دفاع سعودی، شرایط ما از سوی ائتلاف پذیرفته شده و توافق صورت گرفته است.

پیش از این، امارات متحده عربی و بحرین اعلام اتحاد با سعودی نمودند. روزنامه "گاردین" می نویسد، ممکن است ریاض هزاران نظامی خود را به سوریه اعزام کند و عملیات زمینی با هماهنگی ترکیه انجام شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала