کارمند سابقه دار سی ای ای: اشتباه امریکایان این است که تاریخ روسیه را نمی دانند - بخش ۲ مفصل تر

© AFP 2023 / Saul Loebسازمان سیا آمریکا
سازمان سیا آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخش دوم این تحلیل را خدمت شما تقدیم میداریم.

کارمند سابقه دار سی ای ای: اشتباه امریکایی ها این است که تاریخ روسیه را مطالعه ننموده فکر می کنند که روسیه سیاست خارجی خود را با توجه به جاه طلبی های خود و تمایل اش برای توسعه و گسترش نفوذ در جهان عملی می کند..

رِی ماکگورن، کارمند متقاعد سازمان سیا به این باور است که حتی عده ای از آنها گمان می کنند که طی سالیان متمادی برخی از تصمیمات مسکو در واقع "عکس العمل طبیعی نسبت به اقدامات رئیس جمهور ترومن و اخلاف او می باشد". وی معتقد است که برای درک سیاست کشور مهم است که تاریخ آنرا بدانیم. کارمند سابق سازمان اطلاعات امریکا به پاتریک سمیت خبرنگار روزنامه salon در دسمبر سال 2015 در این باره اعلام داشته بود و سمیت بعداً در مقاله منتشره در روزنامه نظر ماکگورن را در خصوص بسیاری از مسایل مهم و مبرم بین المللی ارایه نموده بود. 

بارک اوباما و سیاست «نیروی زرد»  ری ماکگورن در مورد ساختمان داخلی امریکا گفت که واشنگتن تحت تاثیر کوم‍‍پلیکس صنعت نظامی قرار دارد که سیاست او را مشابه فعالیت فاشیست ها می سازد.

«رییس جمهور ریزتهاور هوشدار داده بود که ما نباید تحت تاثیر کومپلکس صنعت نظامی قرار بگیریم و این مبخانیزم حالا فعال گردده است. بر علاوه این همه، با شرکت رسانه ها صورت میگرد، زیرا کمپنی های بزرگ از جمگ عاید به دست میاورند. به این مفهوم که رسانه ها را تا حد تحت کنترول دارند و استخبارات در این زمان توسعه میابند. حالا تعداد کارمندان استخبارات نسبت به قبل از ۱۱ سپتامبر ۲-۳ برابر افزایش یافته است. بنا براین میتوان گفت، سیستم را که ما ایجاد نموده ایم از سیستم که فاشیستی نامیده میشود، هیچ فرق ندارد».

کارمند قبلی سازمان سیا، به این نظر هست که بارک اوباما، تحت تاثیر ابن کارخانه ها قراردارد و در عرصه بین المللی هیچ چیز را نمی تواند حل نماید. مکگورن سیاست اوباما را بیجا دانست که تکیه به مشورت های اشخاص بی تجربه دارد و  سیاست خارجی، منجمله در ارتباط روسیه را نمی دانند.او افزود: «من فکر نمی کنم دولت را که بارک اوباما رهبری میکند، مسیر دقیق سیاسی را با خود داشته باشد. فکر میکنم که هیچ چیز از دست ابرک اوباما پوره نیست. من  می بینم که که او به خود اعتماد ندارد و یک شخص بسیار بی تجربه میباشد که در سیاست خارجی خود، اتکا به مشاورین بی تجربه دارد. آنها اصلاْ در مورد روسیه معلومات ندارند».

وی تاکید کرد که اوباما بعد از بقدرت رسیدن، با مقاومت نیروهای مسلح روبرو شد که بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر حتی در عرصه امنیت رهبری نفوذ نموده اند. برعلاوه رپیس جمهور امریکا نزد کسانی که او را به قدرت رسانیده اند، نیز  مسوولیت دارد.ماکگورن توضع داد که بارک اوباما بیشتر با اعضا کانگرس ارتباط دارد که در عرصه امنیت ملی و سازمانه سیا و سایر شبکه های استخباراتی پول مصرف می نماید. آنها در جامعه امریکا قدرت و تاثیر دارند که به کمک ایشان صنعت نظامی امریکا رشد می نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала