لاوروف: تروریستهای اطراف حلب از ترکیه تامین می گردند

© AP Photo / Ivan Sekretarevلاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه پس از اتمام نشست بین المللی گروه حمایت از سوریه در کنفرانس خبری گفت: شورشیان مسلح گروه های مختلف تروریستی در حلب که تحت محاصره هستند، مواد مورد نیاز شان را از ترکیه بدست می آورند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، برخی از مناطق حلب همچنان تحت کنترول سازمان های تروریستی، "جبهه النصره" و "جیش الاسلام" قرار دارد. به گفته وی، این شورشیان در حال حاضر در اطراف حلب در سمت غرب، شرق قرار دارند و نیروهای دولتی با کمک ما قفل های این شهر را شکسته اند. با توجه به اطلاعات دریافتی ما، این شورشیان در حال فرار از منطقه می باشند. وی افزود: فراموش نکنید شورشیانی که در اطراف حلب هستند تنها عضو "جبهه النصره"، "جیش الاسلام"، "احرار الشام" نمی باشند، بلکه برخی از آنها اعضای جناح های میانه رو می باشد و آنها از همان یک نقطه از خاک ترکیه تامین می گردند. باید به این واقعیت توجه کرد، قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل هر گونه حمایت از گروه تروریستی را ممنوع کرده است.

آقای لاوروف به پاسخ سوال یک خبرنگار در مورد اینکه آیا عملیات قوای هوایی فدراسیون روسیه علیه تروریست ها در سوریه در صورت توافق آتش بس ادامه خواهد یافت، گفت: چنین توافقی اصلا مربوط به گروه های تروریستی و افراطگرایان نمی باشد. وزیر امور خارجه روسیه گفت: در سند ما ذکر شده و ما اعلام کردیم که این آتش بس به داعش، "جبهه النصره" و دیگر سازمان های تروریستی که توسط شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، مربوط نمی شود و عملیات قوای هوایی ما همچنان علیه آنها و سازمان هایشان ادامه می یابد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала