ژورنالیست: انقره میتواند اتحادیه اروپایی را به ارتباط بحران مهاجرت شانتاژ کند

© REUTERS / Kayhan Ozer/Presidential Press Officeرجب طیب ایردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب ایردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایردوغان اتحادیه اروپایی را با مهاجرین می ترساند

رجب طیب ایردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام داشت که میتواند سرحد با یونان و بلغاریا را باز کند و مهاجرین را به اتحادیه اروپایی سوق نماید.
ویب — سایت یونانی که به اخبار اقتصادی وقف شده، گزارش راجع به ملاقات بین رهبران اتحادیه اروپایی و ترکیه را که در خزان سال 2015 صورت گرفته بود، منتشر ساخته است. طبق این سند، ایردوغان بر شرایط هرچه بیشتر مفید به خاطر مساعدت به اروپا در رفع بحران مهاجرت پافشاری میکرد. در غیر آن، او وعده داده بود که در هر لحظه دروازه ها با یونان و بلغاریا را خواهد گشود و مهاجرین را به اروپا روان خواهد کرد.
مقامات حاکم اتحادیه اروپایی تا به حال بر این اعلامیه تبصره نکرده اند.
انگیلیکا پاپامیدلیادو که این معلومات را منتشر ساخته، علل آن را که چرا بروکسل از تبصره بر اوضاع امتناع ورزیده، معلوم نموده است.
ژورنالیست انگیلیکا پاپامیدلیادو معلومات داد:"ملاقات بین رجب طیب ایردوغان، دونالد توسک و ژان کلود یونکر بصورت نهایت ناخوشآیند صورت گرفت. در ملاقات ایردوغان، در ماهیت امر، اتحادیه اروپایی را به سرازیرساختن مهاجرین به یونان و بلغاریا تهدید میکرد. این اسناد را به من منبع مطمئین داده و در مورد آنها هیچ تردید وجود ندارد. از همینرو نه اتحادیه اروپایی و نه هم کمیسیون اروپایی حقیقی بودن آنها را نفی نکرده و فقط از تبصره بر آنها امتناع ورزیدند. من تصور میکنم، این مهم است، تا آنها توضیح دهند که چرا حد اقل به کشورهای عضو اتحادیه اروپایی خبر نه دادند".
قبلاً اتحادیه اروپایی به ترکیه مبلغ 3 میلیارد یورو وعده داده بود، تا آن کشور از جریان مهاجرین به اروپا جلوگیری نماید. ولی، نظر به معلومات موجود، انقره این مبلغ را فقط به مثابه دلیل برای ادامه گفتگوها بررسی میکند. در عین حال بحران مهاجرت عمیقتر شده میرود. ده ها هزار مهاجر سوریه در سرحد با ترکیه بند مانده اند.
یکی از مهاجرین اعلام داشت:" ما فقط الله و ترکیه داریم. ما از ترکیه و ایردوغان گشودن درها را درخواست میکنیم".
در تاریخ 8 فبروری انگیلا میرکیل صدراعظم المان از ترکیه بازدید نمود، تا با رهبری آن کشور اقدامات در باره رفع بحران مهاجرت مورد بحث قرار دهد.
ولی انگیلا میرکیل صدراعظم المان عقیده دارد که ما باید بدانیم که انقره جهت اجرای تعهدات خود سعی می ورزد.
ژورنالیست پاپامیدلیادو معلومات داد:"سوال در اینجاست که آیا ترکیه میتواند وعده های خود را اجرا کند. بدون تردید، میتواند و آماده است. سوال فقط در اینجاست که آیا میخواهد این کار را انجام دهد یا خیر. به خاطریکه این بخش از ستراتیژی جیوپولیتیکی انتخاب شده انقره می باشد. برعلاوه این، دانستن این امر مهم است که ترکیه چگونه کمک به خاطر حل مساله مهاجرین می طلبد. فکر میکنم که آغای ایردوغان سعی می ورزد در قدم اول شرط شمول کشور خود را در اتحاددیه اروپایی پیشکش نماید. او بصورت غیرمستقیم جهت شانتاژ اتحادیه اروپایی تلاش می ورزد. او میخواهد بداند که ترکیه در بدل جلوگیری از جریان مهاجرت بر چه حساب کرده میتواند. من، به مثابه ژورنالیست، به مساله دیگر دلچسپی دارم: اگر انقره مدعای دلخواه خود را دریافت کند، پس آیا تعداد مهاجرین را کاهش خواهد داد یا خیر".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала