استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی از بازدید اوباما از مسجد انتقاد کرده اند

© AP Photo / Susan Walshبارک اوباما رئیس جمهور امریکا
بارک اوباما رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازدید اوباما از مسجد در بالتیمور و عکس العمل ها در شبکه های اجتماعی

در تاریخ 3 فبروری رئیس جمهور بارک اوباما سخنرانی را در مسجد شهر بالتیمور در ایالت میریلیند ایراد کرد. او به اطمینان دادن به باشندگان مسلمان امریکا امیدوار بود.
رئیس جمهور امریکا اعلام داشت:"مسلمانان که در امریکا زندگی میکنند، حالا تا اندازه احساس ناراحتی میکنند. و، باید مستقیماً بگوئیم که احساس ترس میکنند. ما — خانواده واحد امریکایی می باشیم. وقتیکه بخش از این خانواده خود را منزوی، درجه دوم یا بی حق احساس میکند، این خود اساسات جامعه ما را ویران میکند".
ولی این بیانات اوباما باعث عکس العمل های ضد و نقیض در شبکه های اجتماعی گردیده است.
یک عده نوشته: " امروز بارک اوباما طی 8 سال برای اولین بار از مسجد دیدن نمود، به جای آن، تا، بطور معولی، طیاره بی پیلوت اعزام کند".
دیگران یاداوری میکنند:" در سال 2014 بارک اوباما با کمال میل به اردوی اسرائیل همه چیزهای لازم ارسال کرد، تا یک سوم تمام مساجد را در نوار غزه از بین ببرد".
در تویتر پیشبینی کردند:"اوباما اعلام داشت که مسجد جامعه مسلمانان بالتیمور — با مساجد دیگر در تمام کشور شباهت دارد. به گمان اغلب به خاطر آن که بر آن، مانند هر مسجد دیگر نظارت میکنند".
نوشته های استهزاآمیز در باره سخنرانی اوباما ادامه یافته است.
در باره بازدید رئیس جمهور امریکا از مسجد همچنان نوشته شده:"گوانتانامو را همچنان بسته نکردند. طیارات بی پیلوت مانند گذشته مرگ به بار می آورند. امریکا جنگ در تمام شرق نزدیک و افریقا را ادامه میدهد".
استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی در ادامه موضوع می نویسند:"اوباما میگوید:«مسلمانان تنها نیستند». و او برحق است، زیرا مسلمانان باهم یکجا در زندان ها نشسته اند. تشکر به خاطر همبستگی".
به عقیده داود ولید رئیس شورای مناسبات امریکا — اسلام، رئیس جمهور امریکا باعث احساس روزافزون نارضایتی مسلمانان میگردد.
او توضیح داد:"رئیس جمهور اوباما باعث احساس هرچه بیشتر نارضایتی مسلمانان امریکا میگردد. او از تریبون برضد دشمنی با اسلام سخن میگوید. ولی فیصله های سیاسی او بر جامعه ما اثرات منفی بجا میگذارد".
ولید خاطرنشان ساختک"از لحظه آغاز کار بارک اوباما در مقام ریاست جمهوری سطح دشمنی با اسلام در امریکا بطور قابل ملاحظه افزایش یافته است. و تناقض در چیست: رهبر کشور در سخنرانی خود اعمال تروریستی در پاریس و فعالیت داعش یاداوری کرد. ولی این هیچ رابطه با مسلمانان امریکا ندارد. او، به این ترتیب، این نقطه نظر را تقویت میکند که مطابق آن تروریزم و مسلمانان — منجمله مسلمانان امریکا — مفاهیم جداناپذیرند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала