وزارت دفاع روسیه: نقض قرارداد در باره آسمان باز توسط ترکیه مثال بوجود می آورد

© Sputnik / Vitaliy Belousovاناتولی انتونوف معاون وزارت دفاع روسیه
اناتولی انتونوف معاون وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نقض قرارداد در باره آسمان باز توسط ترکیه

تخلفات منظم ترکیه از قرارداد در باره آسمان باز مثال را بوجود می اورد، وقتیکه امکان کنترول بر فعالیت های نظامی یکی از دول عضو موافقت نامه فراهم نمی گردد. این مطلب را اناتولی انتونوف معاون وزارت دفاع روسیه در صحبت با ژورنالیستان اعلام داشت.
او یاداوری کرد که در این اواخر جانب ترکیه از انجام پروازهای نظارتی روسیه بر فراز خاک ترکیه در طیاره ان — 30 ب امتناع ورزید. انتونوف خاطرنشان ساخت که این اولین مورد نقض تعهدات بین المللی از جانب مقمات رسمی انقره نمی باشد.
معاون وزارت دفاع روسیه گفت:" سر از ماه فبروری سال 2013 ، ترکیه برای نظارت مواضع دستگاه های مدافعه هوایی «پیتیریوت» را در جنوب ترکیه مسدود ساخت. در سال 2014 گروه همراهی کننده ترکی راجع به ناممکن بودن تامین امنیت پروازها در مناطق جداگانه حریم هوایی کشور، با استناد بر شدت پروازهای نیروی هوایی محاربوی که در عملیات ضد تروریستی بکار گرفته شده، اعلام داشت".
انتونوف افزود:" در اکتوبر سال 2015 ترکیه "بصورت حتمی به تعویق انداختن" ماموریت نظارتی روسیه به علت پیشبرد عملیات امنیتی سفارش نمود و ما با آن موافقه نمودیم و پرواز را به تعویق انداختیم. در ماه دسمبر سال 2015 جانب ترکیه نظارت بخش حریم هوایی در امتداد سرحد سوریه و میدان هوایی دیارباقر که قبلاً برای این کار تخصیص داده شده بود، را برای طیاره روسیه مسدود ساخت".
در دوران از تاریخ 1 تا 5 فبروری روسیه انجام پروازهای نظارتی طیاره ان — 30ب بالای خاک ترکیه در چارچوب قرارداد آسمان باز در نظر داشت. جانب ترکیه با پذیرش ماموریت نظارتی روسیه در مدت زمان معینه موافقه نمود.
ولی بعد از ورود هیات به نقطه ورودی در خاک ترکیه پلان نظارتی پیشنهادی روسیه، منجمله پرواز بر ان بخش خاک ترکیه که در مجاورت سوریه قرار دارد، رد نمود. در عین حال ممنوعیت ها یا محدودیت ها بر استفاده از حریم هوایی در منابع رسمی منتشر نشده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала