دیپلومات اسبق امریکایی: امریکا به مجاهدین بصورت غیرقانونی ویزا میداد

© Sputnik / Mihail Maltsev /  مراجعه به بانک تصاویر دیپلومات اسبق امریکایی: امریکا به مجاهدین بصورت غیرقانونی ویزا میداد
دیپلومات اسبق امریکایی: امریکا به مجاهدین بصورت غیرقانونی ویزا میداد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدور غیرقانونی ویزای امریکا به مجاهدین

مایکل سپریگمان آمر اسبق بخش ویزای امریکا در عربستان سعودی که کتاب تحت عنوان "ویزا برای «القاعده»: تحفه سیا که جهان را تکان داد" را منتشر ساخته، در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون RT معلومات داد که چه کسی او را به دادن ویزا به مردم مجبور می ساخت که در آینده توسط سازمان های تروریستی استخدام شده میتوانستند.

مایکل سپریگمان معلومات داد:"اساس را قانون راجع به مهاجرت و تابعیت و اسناد مربوطه وزارت خارجه تشکیل میدادند. در آنجا گفته شده که اگر شخص که اسناد را جهت دریافت ویزا میدهد، بصورت قانع کننده ثابت ساخته نتواند که به امریکا میرود و برمیگردد، یعنی او روابط مستحکم با وطن خود، جای که او جهت دریافت ویزا مراجعه میکند، دارد، باید در باره دادن ویزا جواب رد داده شود. بخش اعظم درخواست کنندگان، به استثنای یک ایرانی که به من آمر پایگاه سیا روان کرده بود، اصلاً به من در این باره پاسخ داده نمی توانستند که به کدام هدف آنها به امریکا میروند، بصورت مشخص به کجا میروند و من به انها ویزا نه دادم. بعداً جی فیریریس جنرال قونسل به من اخطار داد و مطالبه نمود، تا من به این مردم ویزا بدهم، یا مرا برکنار میکند".

دیپلومات اسبق امریکایی همچنان راجع به موارد مشخص صدور ویزا برخلاف قواعد چنین معلومات داد:"انچه که به دو پاکستانی مربوط میشد که نزد من آمدند و به گفته آنها، به امریکا باید به نمایشگاه پرزه جات فالتوی موتر در چارچوب ماموریت وزارت تجارت امریکا می روند و آنها حتی نام دقیق نمایشگاه و اینکه در کدام شهر برگزار میگردد، نمی دانستند. من، طبعاً، در باره دادن ویزا جواب رد دادم. تقریباً یک ساعت بعد پول اروید توییت اجنت خدمات محرم سیا که در شعبه تجارتی نفوذ داده شده بود، به من زنگ زد و برای آنها صدور ویزا مطالبه کرد. من به او جوب دادم که نمی توانم به آنها ویزا بدهم، چون آنها نمی دانند که برای چه به امریکا میروند و نمی توانند بصورت قابل فهم توضیح دهند که آنها در جریان اقامت در کشور چه کار خواهند کرد و از همینرو هیچگونه اساس معقول برای دادن ویزا وجود ندارد. آنگاه او بدون اینکه وقت را ضایع کرده باشد، مستقیما به امر شعبه قونسلگری مراجعه نمود و بعد از آن امتناع من رد شد و یزا به درخواست کنندگان داده شد".
سپریگمان این امر را مستثنی نمی سازد که مردم که به این ترتیب ویازا دریافت کرده بودند، بعداً شاید در سازمان های تروریستی، مانند «القاعده» شامل گردیده باشند.

جان شیندلیر در کتاب خود تحت عنوان " ترور نامقدس" می نویسد که یک عده مردم که در عمل تروریستی 11 سپتمبر دخیل بودند، از ابتدا استخدام شده بودند، تا آنها به مثابه مجاهدین در افغانستان بجنگند. آنها در آنجا می جنگیدند و بعداً در بوسنیا می جنگیدند و بعد از آن در پلانگذاری اعمال تروریستی شرکت ورزیدند که مرکز سازمان تجارت جهانی و پنتاگون به اهداف آنها مبدل گشتند. چه رخ داد: مجاهدین، از گروه موقتی که باید برای مداخله شوروی در افغانستان مزاحمت ایجاد میکردند، به نیروی دایمی و سازمان کامل تنظیم شده متشکل از اعراب و افغانان مبدل گشتند که به وسیله آنها حکومت های کشورهای دیگر سرنگون ساخته میشدند، چیزیکه در یوگوسلاویا، عراق، لیبیا و سوریه رخ داد. آنها اوضاع سیاسی در کشور را بی ثبات می سازند، شخصیت های سیاسی را به قتل می رسانند و ساختمان ها را منفجر می سازند. این سازمان درجه یک تروریستی است که مقامات امریکا و رژیم های ستمگر در منطقه از آنها حمایت میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала