وان ای: جمهوری مردم چین از درخواست افغانستان در باره کسب عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای حمایت میکند

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر وان ای وزیر خارجه چین
وان ای وزیر خارجه چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمایت چین از شمول افغانستان در سازمان همکاری شانگهای

چین از درخواست افغانستان در باره کسب عضویت کامل الحقوق در سازمان همکاری شانگهای حمایت میکند. این مطلب را وان ای وزیر خارجه جمهوری مردم چین در کنفرانس مشترک مطبوعاتی در پایان مذاکرات با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان اظهار داشت.
وان ای گفت: " افغانستان در مورد کسب عضویت سازمان همکاری شانگهای و همچنان بانک آسیایی سرمایه گذاری در شبکه های اقتصادی در آینده نزدیک اظهار آرزومندی نموده است. چین این تلاش ها را بسیار مهم میداند و از آنها حمایت میکند".
موصوف افزود که چین از شمول افغانستان در میکانیزم های منطقوی و بین المللی همکاری، ادامه «پروسه استانبول» حمایت میکند و به بازسازی صلح امیز افغانستان مساعدت خواهد کرد.
ربانی، به نوبه خود، از از چین به خاطر پشتیبانی از افغانستان در کسب موقف عضویت کامل الحقوق سازمان همکاری شانگهای اظهار سپاسگذاری نمود.
ربانی گفت:"ما از پاسخ مثبت چین به درخواست افغانستان در مورد کسب عضویت کامل الحقوق این سازمان استقبال مینمائیم و آن را عالی ارزیابی میکنیم".
افغانستان از سال 2012 در سازمان همکاری شانگهای موقف دولت — ناظر دارد. کابل در ماه جولای سال گذشته هنگام اجلاس سازمان همکاری شانگهای در اوفه درخواست کسب موقف عضویت کامل الحقوق سازمان همکاری شانگهای سپرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала