مغز انسان میتواند تمام معلومات انتیرنیت را در خود جا دهد

© Fotolia / Andrea Dantiفعالت مغز انسان
فعالت مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ظرفیت مغز انسان

مغز انسان میتواند خاطرات ده ها برابر بیشتر از تصور قبلی در باره آن، حفظ نماید. دانشمندان امریکایی انستیتوت سولکا به این نتیجه رسیده اند. بیولوجستان سیستم عصبی ظرفیت سیناپس ها — محلات تماس حجرات مغز را اندازه گیری کرده که وظیفه تشکل خاطرات را بردوش دارند. معلوم گردید که بطور اوسط یک سناپس میتواند با تقریباً پنج بایت اطلاعات کمپیوتری برابر باشد. این بدان معنی است که مغز انسان ظرفیت یک پیتابایت یا یک کوادریلیون بایت دارا می باشد.
میخواهیم توضیح دهیم که تفکر و خاطرات ما — نتیجه فعالیت برقی و کیمیاوی مغز می باشد. تعداد لحظات این گونه فعالیت ها — عبور سیگنال از طریق سیناپس، محل فعالیت متقابل نیرون های همجوار (حجرات انساج عصبی که مغز را تشکیل داده)، می باشد. راه خروجی (اکسون) یک نیرون با راه خروجی نیرون دومی (دیدریت) وصل شده است. تکان ها از طریق سیناپس ها به شکل مواد کیمیاوی عبور میکنند که توسط نیرومیدیاتورها بوجود می آیند، تا نیرون آخذه را مطلع سازد که باید سیگنال برقی را برای نیرون های دیگر منتقل ساخت. هر نیرون از طریق هزاران سیناپس خود میتواند با هزاران نیرون دیگر وصل شده باشد.
سیناپس ها بصورت فعالانه توسط دانشمندان مطالعه میشوند، به خاطریکه از کارافتادن انها میتوانند باعث بروز سلسله کامل امراض روانی گردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала