زنان سوریه در مبارزه با داعش از مرادن کمی ندارند

© Sputnikمقاتلة سورية
مقاتلة سورية - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنان سوریه شانه به شانه با مرادن علیه داعش می جنگند


پروسه مسلح شدن مردم سوریه برای مبارزه با تروریستان سازمان های افراطی نه تنها برای مردان، بلکه برای زنان به امر عادی مبدل گشته است. در تمام جبهات مقدم زن سوریه سلاح به دست گرفته، تا از وطن خود شانه به شانه با مردان دفاع نماید.
کارو بار را ترک کردم، تا با تروریستان بجنگم
سلوییه قوری 40 ساله که کار وبار تشبثاتی خود داشت، کار را ترک کرد، تا به کندک نیروی مردمی که در خساکی علیه داعش می جنگد، بپویندد.
سلوییه در مصاحبه با خبرگزاری «سپوتنیک» گفت:" عشق زیاد به مردم خود مرا به گذاشتن اطفال خوردسال به والدین وادار ساخت، تا امکان قرار گرفتن در یک صف با رزمندگان ولایت ما جهت دفاع از میهن، کسب نمایم".
تروریستان در سوریه در طول 5 سال بر هیچکس، حتی اطفال، زنان و کهنسالان رحم نکرد. سلوییه افزود: " تروریستان فقط به فکر این هستند: "بر چه کسی باید تجاوز جنسی نمود و چه کسی را باید کشت؟" و "چه چیز را باید ویران کرد و دزدی نمود؟". از همینرو من استعمال سلاح را اموختم".
سلوییه در اخیر گفت: " من به خداوند راجع به اعاده صلح در وطن ما دعا میکنم. من از دوری از اطفال خود رنج می بردم و برای من این دردناک است. ارزو دارم، تا اطفال من در کشور بزرگ شوند، جای که صلح، محبت و دوستی وجود داشته باشند و جای که ترور وجود نداشته باشد".
وطن را توسط هیچ چیز نمی توان تعویض کرد
سحر بحانییه که 26 سال عمر دارد، به خبرگزاری «سپوتنیک» معلومات داد که شوهرش را تروریستان به علت انکه کدام وقت در شاروالی در کدام مقام دولتی کار میکرد، کشتند. بعد از این او در مورد پیوستن به کندک نیروی دفاعی فیصله نمود.
سحر افزود: "وطن بسیار گرانبها است. وقتیکه کسی کدام چیز یا کسی را از دست میدهد، پس این ضایعه را میتوان جبران کرد. ولی از دست دادن وطن را به هیچ وجه نمی توان جبران کرد!. از همینرو من از همه دختران که به خاطر دفاع از وطن سلاح به دست گرفتند، حمایت نمودم. ما در سوریه تولد و بزرگ شدیم، ما در سوریه جهت جنگیدن با تروریزم باقی می مانیم".
چهره ما همیشه متبسم است
رانیه بطروس جوان که توانسته ازدواج نماید، قبل از ان که به نیروی مردمی بپویندد، مشکلات احساس میکرد. شوهرش قاطعانه با این مخالف بود که همسر 19 ساله اش به جنگ داعش برود، ولی بعد از خواسته های مکرر رانییه، او موافقه کرد.
رانییه توضیح داد:" اری، این دشوار است. ولی محبت به وطن به من در فراموش کردن مشکلات و تمحل سنگینی سلاح کمک میکند. با وجود بوی خون و تهدید پی هم مرگ، تبسم از چهره ما دور نشده است".
تمرینات هر صبح صورت میگیرد
شیرو که 30 سال عمر دارد و در دسته دفاع خودی کردان می جنگد، به خبرگزاری «سپوتنیک» راجع به تمرینات صبحانه کندک های شان معلومات داد.
شیرو گفت: " ما، قبل از شمول در صفوف دفاع خودی، نامزدان را مورد آزمون های جدی تمرینات محاربوی و حتی تعلیمات نظری، قرار میدهیم که صبحانه انجام میگردند. هدف ما — آمادگی جسمانی زنان و فراگیری استعمال سلاح های سبک و سنگین می باشد. دسته های اناث ما نه تنها در عین العرب، بلکه در تمام جبهات می جنگند که در امتداد سرحد سوریه — ترکیه قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала