روسیه در داووس اجندای «آسیا – بحرالکاهل» ارایه میکند

© AFP 2023 / FABRICE COFFRINIگردهمایی اقتصادی داووس
گردهمایی اقتصادی داووس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گردهمایی اقتصادی داووس حادثه مهم سال شمرده میشود

گردهمایی نوبتی اقتصادی در داووس که از تاریخ 20 تا 23 جنوری برگزار میگردد، به یکی از حوادث مهم ماه جاری مبدل خواهد گشت. گردهمایی طی سالیان موجودیت خود موقف یکی از حوادث مهم سال کسب نموده است.
بزرگترین کمپنی ها و سازمان ها از کشورهای مختلف جهان، بشمول روسیه، اعضای گردهمایی اقتصادی جهانی می باشند. گردهمایی اقتصادی در داووس به مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی جهان امکان ملاقات در فضای غیررسمی، و بحث رو در رو بر مسایل کلیدی جهان معاصر، اوضاع در «نقاط داغ»، طرق تحکیم ثبات در جهان و دورنمای انکشاف که برای اقتصاد جهانی نهایت مهم است، فراهم می سازد. در همینجا تماس های نو کاری برقرار میشوند و تماس های سابق تحکیم می یابند.
ریاست هیات روسیه را در گردهمایی اقتصادی داووس — 2016 یوری ترونتیف معاون صدراعظم روسیه و نماینده رئیس جمهور در شرق دور بر دوش دارد. او در اجلاس عمومی راجع به روسیه در تاریخ 22 جنوری شرکت خواهد کرد. در آن بحث بر اقتصاد بزرگ مقیاس و بهای پائین نفت، اتحادیه های نو تجارتی و سرمایه گذاری در آسیا، نقش روسیه در سیستم امنیت بین المللی بحث بعمل خواهد آمد. ترونتیف، به این ترتیب، در داووس اجندای آسیا — بحرالکاهل، منجمله، گردهمایی اقتصادی شرق دور در ولادی وستوک پیشکش خواهد کرد:
دومین گردهمایی اقتصادی شرقی که در ماه سپتمبر سال 2016 در ولادی وستوک برگزار خواهد شد، اصولاً از اجلاس اولی تفاوت خواهد داشت. در اجلاس اولی ما راجع به پلان ها صحبت کردیم — این برای همه دلچسپ بود و من ارزیابی های بسیار خوب از سراسر جهان دریافت کردم. ولی در اجلاس دوم ما مکلف ایم راجع به کارها صحبت نمائیم. یعنی، نباید ماموران، بلکه تا اندازه زیادی سرمایه گذاران صحبت نمایند که به منطقه می آیند و کار آغاز میکنند. انها باید معلومات دهند که نتیجه چه خواهد شد، در کجا باید قوانین بهبود یابند و چه چیز تا هنوز برای کار انها مزاحمت ایجاد میکند. ما تا اکنون 9 ساحه انکشاف پیشتاز افتتاح نموده ایم. بنیاد انکشاف شرق دور شروع به فعالیت نموده است. بندر آزاد ولادی وستوک فعالیت خود را آغاز کرده که در آن اولین متشبیثین شروع بکار نمموده اند. در نقشه شرق دور 36 پروژه سرمایه گذاری بوجود آمده که به 36 موسسه مبدل خواهند شد. حجم سرمایه گذاری ها که به شرق نزدیک می آیند، بیش از 400 میلیارد روبل می باشد. این فقط آغاز کار است. فکر میکنم که در سال 2016 ما به سه چندساختن نتیجه نظر به تعداد موسسات و کمیت وجوه پولی قادر خواهیم شد. ولی ساحات انکشاف پیشتاز و غیره — این فقط وسایل است که به وسیله انها ما سعی میکنیم قابلیت رقابتی کسب نمائیم و سرمایه گذاری ها را جلب کنیم. به خاطریکه در پهلوی شرق دور کشورهای در حال انکشاف فعال در جهان، مانند جاپان، سنگاپور، مالیزیا، چین باوجود تمام دشواری های کنونی ان قرار دارند. از همینرو ما باید کارکردن به عین شیوه دقیق و حتی بهتر بیاموزیم. ما باید چیزهای زیادی را بیاموزیم…".
روسیه در برابر خود اولویت در قرن 21 قرار داده — این انکشاف شرق دور است. ممکن، در نتیجه گردهمایی در داووس روسیه بتواند حمایت سران بیزنس جهانی را در این جهت کسب کند.
برعلاوه یوری ترونتیف، در جمله گزارش دهندگان روسیه در گردهمایی داووس الکسی کودرین وزیر مالیه اسبق و ایلویره نبی اولینه رئیس بانک مرکزی روسیه شامل می باشند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала