کشف درخشان ترین ابرنواختر در قلب کهکشان

© Photo / Mike Durkinکشف درخشان ترین ابرنواختر در قلب کهکشان
کشف درخشان ترین ابرنواختر در قلب کهکشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش مجله "Science " اختر شناسان درخشان ترین ابرنواختر در تاریخ مشاهدات نجومی خود که میزان تابندگی نور آن 50 برابر تمام ستارها در کهکشان می باشد را کشف کردند.

طوریکه اشاره شده است، ستاره "ASAS-SN-15lh " در 3، 5 میلیارد سال نوری از زمین واقع می باشد. این ابرنواختر نخستین بار تابستان سال گذشته در طول یک جستجوی اتومات از طریق شبکه تلسکوپ جهانی مشاهده گردید.

دانشمندان در حال حاضر قادر به دادن توضیح در مورد منبع قدرت انرژی این ابرنواختر غیر معمول نمی باشند. به گفته دانشمندان، میزان تابندگی این ابرنواختر هزار برابر از ابرنواخترهای معمول و دو برابر بیش از حداکثر که قبلا به ثبت رسیده، می باشد.

منجمان می گویند ستاره ای که منفجر شده احتمالا دارای حداکثر جرمی است که یک ستاره می تواند داشته باشد؛ یعنی شاید جرم آن تا 150 برابر خورشید باشد.
به گفته آنها، همین درخشش خارق العاده است که از آن پدیده ای غیرعادی می سازد.

براساس گزارش آژانس خبری"ریانووستی" ادامه تحقیقات در مورد این ابرنواختر نشان خواهد داد که چه چیزی باعث تابندگی بیش از حد این شی آسمانی در قلب کهکشان شده است. به گفته این منبع، منجمان باید فرضیه احتمالی حذف ستاره "ASASSN-15lh" از لیست ابرنواخترها را نادیده بگیرند. در بیانیه دانشگاه ایالتی اوهایو آمده است، این مورد ممکن است این نشانه ای از فعالیت غیر معمول در اطرابف سیاه چاله های هسته ای باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала