رهبر كره شمالي كيم جونگ اون از سازندگان بمب هايدروجني تقدير كرد

© REUTERS / Kyodo/FilesNorth Korean leader Kim Jong Un
North Korean leader Kim Jong Un - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر كره شمالي كيم جونگ اون در مراسمي كه در روز ششم فيبروري برگزار شده بود از افراد حاضر در ساخت بمب هايدروجني اين كشور كه گفته شده است كه هفته گذشته با موفقيت آزمايش شد، تقدير كرد با اين آزمايش كره شمالي در ميان قدرت هاي هسته اي به شمار ميروند این مراسم در ساختمان کمیته مرکزی حزب کارگران کره در پیونگ یانگ برگزار شد.

به نقل از خبرگزاري تاس " رئيس جمهور كره شمالي كيم جونگ اون گفت كه سياست امپرياليستي امريكا و هم پيمانانش در زمان كيم ايل سونگ و كيم جونگ ايل ما را به قدرت غير شكست تيديل نمود".

و سياست هاي ايالات متحده امريكا را مورد انتقاد قرار داد و گفت امريكا ميخواست با محاصره اقتصادي و فشارهاي نظامي دولت كره شمالي را سرنگون نمايد به دلیل سیاست های تهاجمی واشنگتن، "شبه جزیره کره تبدیل به یک نقطه داغ شده است ، که ممکن است در هر زمان جنگ هسته ای شعله ور شود. كيم جونگ اون گفت " بنابراین، تصمیم کره شمالی درست است "تضمین دسترسی به بمب هايدروجني حق مشروع یک کشور مستقل به منظور دفاع از خود است".

ششم جنوري، کره شمالی اعلام کرد كه يك آزمايش بمب هايدروجني را موفقانه انجام داده اند. بنابراين 15 عضو شوراي امنيت سازمان ملل جلسه اضطراري تشكيل دادند و كار بالاي يك قطعنامه جديد بر عليه كره شمالي را شروع كردند ودر ارتباط با آزمایش هسته ای کره شمالی ایالات متحده به کره جنوبی يك بمب افگن استراتژیک ب 52 را روان كرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала