ایران عقیده دارد که کشورهای استخراج کننده نفت باید استخراج را کاهش دهند

© Flickr / alex.ch مقر اوپیک در ویانا
مقر اوپیک در ویانا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عرضه اضافی نفت در بازار تهدید بزرگ برای کاهش بهای نفت شمرده میشود

نماینده ایران در اوپیک اعلام داشت که کشورهای که استخراج نفت را بعد از ان که بر ایران تحریمات وضع شدند، افزایش داده بودند، باید سطح استخراج را کاهش دهند، تا بازار ثبات حاصل نماید. در این باره آژانس Shana خبر داده است.
مذاکرات چندین ساله پیچیده و متشنج بین ایران و «شش گانه» میانجی گران بین المللی (امریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین، جرمنی) در باره مساله پروگرام هستوی و راجع به لغو تحریمات وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران شب 14 جولای در ویانا با امضای موافقت نامه جهانی تاریخی خاتمه یافت که به سرآغاز برای مرحله نو دیپلوماتیک در مناسبات متقابل ایران و کشورهای گروه «5+1» مبدل گردید. مذاکرات با تصویب پلان جامع عملکرد خاتمه یافتند که اجرای ان به رفع کامل تحریمات علیه ایران که قبلاً از طرف شورای امنیت سازمان ملل متحد، امریکا و اتحادیه اروپایی وضع شده بودند.
طوریکه آژانس رویتر خبر داده، نماینده ایران افزود که بحران دیپلوماتیک بین ایران و عربستان سعودی فقط تائثیرات کوتاه مدت بر بازار مواد سوخت در قبال خواهد داشت. به گفته او، " تهدید بسیار بزرگ" عرضه اضافی شمرده میشود.
در روز یکشنبه عادل ال جوبیر وزیر خارجه عربستان سعودی راجع به قطع مناسبات دیپلوماتیک با ایران نسبت "مداخله علنی ان در امور داخلی دولت شاهی، اعمال خصمانه در منطقه و حمله بر سفارت عربستان سعودی در تهران و قونسلگری در مشهد، اعلام داشت". این حادثه در روز شنبه هنگام عکس العمل نسبت به اعدام نمر النمر مبلغ شیعه در عربستان سعودی، طی تظاهرات در تهران، رخ داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала