رسانه های امریکایی طیاره روسی Т-50 را در جمله طیارات پیشتاز قرن بیست ویکم شامل ساخته اند

© Photo / JSC Sukhoi Companyطیاره ت - ۵۰
طیاره ت - ۵۰ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طیاره پیشرفته Т-50 روسیه

نشریه Business Insider فهرست 11 طیاره را ترتیب کرده که قواعد بازی در رشته صنایع هوایی قرن XXI تغییر میدهد. در این فهرست که در ان طیارات موجود در تسلیحات و همچنان طیارات شامل گردیده که در مرحله طراحی قرار دارند، طیاره شکاری کثیرالستفاده نسل پنجم PAK FA (Т-50)، یا به عباره دیگر سو — 50 نیز شامل گردیده است. به گفته نشریه، طیاره Т-50 عبارت از پاسخ روسیه به طیاره شکاری امریکایی نسل پنجم F-35 می باشد. اگر چه طیاره روسی هنوز در مرحله ابتدایی پروازی قرار دارد، ولی در اخرین تحلیل از طیاره امریکایی F-35 به اساس مشخصات کلیدی، مانند سرعت و قابلیت مانور برتر ثابت خواهد شد. نشریه Business Insider می افزاید، نظر وجود دارد که سو — 50 میتواند از طیاره F-35 از نقطه نظر غیرمرئی بودن عقب بماند.
در مقاله گفته شده، وقتیکه این طیاره به بهره برداری سپرده خواهد شد، طیاره به مودل بنیادی برای ساختن انواع نو مبدل خواهد گشت که برای صادرات در نظر گرفته خواهند شد. هند همین اکنون یکجا با روسیه نوع خودی طیاره سو — 50 را طراحی میکند و ایران و کوریای جنوبی — نامزدان احتمالی خریداری طیارات نو محسوب میشوند.
در فهرست Business Insider همچنان طیاره شکاری F-35 شامل گردیده که به نظر مولف مقاله، احتمالاً به مهیب ترین طیاره در تاریخ طیاره سازی مبدل خواهد گشت، ولی فعلاً امور مربوط به این طیاره وضع خوب ندارند: در طیاره شکاری مشکلات متنوع، از وسایل الکترونی داخلی گرفته تا انجن، کشف شده اند.
در فهرست نشریه همچنان طیاره F-22 Raptor، طیاره شکاری نسل پنجم چینایی چیندو J-20، طیاره شکاری Eurofighter Typhoon نیز شامل می باشند. برعلاوه این در این فهرست همچنان طیاره بی پیلوت امریکایی X-37B، طیاره اکتشافی نانویی، پلتفورم پروازی Stratolaunch، هلیکوپتر MH-Х Silent Hawk و همچنان طیاره بی پیلوت ایرانی شامل گردیده اند.
میخواهیم یاداوری نمائیم که به گفته دگرجنرال ویکتور بانداریوف قوماندان عمومی نیروی هوایی — فضایی روسیه، قوای هوایی — فضایی فدراسیون روسیه جدیدترین طیاره شکاری Т-50 را در سال 2017 دریافت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала