سیاست دان به پارتل Atlantico راجع به تمایلات عمده سال آینده معلومات داد

© Sputnik / Mikhail Klementyev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین و شی جینپین
ولادیمیر پوتین و شی جینپین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر سیاست دان فرنسوی راجع به تمایلات سال آینده

کشورهای غربی تدریجاً موقف خود را در صحنه بین المللی از دست میدهند. در این باره کارشناس فرانسوی در مصاحبه با پارتل خبری Atlantico اظهار نظر نموده است.
الکساندر دیل وال استاد روابط بین المللی در پوهنتون میتس و همکار اسبق روزنامه France Soir عقیده دارد: " ما به سوی آینده در حرکت هستیم، جای که سقوط تدریجی و ناگزیر غرب در انتظار ما قرار دارد. این به معنی فروپاشی یا از بین رفتن ان نمی باشد: صحبت بر سر از دست دادن هژمونی، نفوذ فکری و ایدیولوژیکی مطرح بحث می باشد".
به عقیده موصوف، در مودل نو جهانی مدنیت های دیگر هرچه کمتر و کمتر با ارزش های غربی سازش خواهند کرد.
الکساندر دیل وال نقطه مهم دیگر را شمول مدنیت ها در جهان چند قطبی میداند. تقویت ستراتیژیک دوگانه روسیه — چین، ترقی هند، بازگشت ایران، ترکیه و مصر به خط اول در این باره گواهی میدهد.
حوادث جاری بیانگر آنند که جهانی شدن آنقدر خوشبخت ثابت نه گردید و این که جهان تشکیل شده بعد از جنگ سرد توسط تشکل قطب های ایدیولوژیکی و جیوپولیتیکی مشخص خواهد شد که جهت رهایی از سلطه غرب تلاش خواهند کرد. و موضعگیری روسیه قبل از همه بیانگر این امر می باشد.
کارشناس معتقد است، " این روسیه نوین قصد ندارد به امریکایان اجازه بی ثبات ساختن رژیم های دوست و ایجاد تهدید برای منافع مستقیم ان بنام حقوق به اصطلاح بشری بدهد که اکثراً توسط دوستان غرب مانند، شیخ نشین های عربی خلیج فارس، نقض میشوند". او افزود که آن دوران، وقتیکه امریکا هرچه که دل اش میخواست و در هرجا انجام داده میتوانست، سپری شده است.
کارشناس ضمن صحبت راجع به پرابلم های که جامعه جهانی در آینده با انها مواجه خواهد شد، در قدم اول انرژی را جدا می سازد.
او معتقد است: " باید سعی نمود بدون کشورهای خلیج فارس که منبع اسلام افراطی و حامی عمده آن اند، چاره سازی کرد. از همینرو مبارزه با اسلامیزم بصورت فشرده با تغییرشکل در عرصه انرژی مربوط است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала