احیای امپراتوری عثمانی در ترکیه

© AP Photo / Burhan Ozbiliciاحیای امپراتوری عثمانی در ترکیه
احیای امپراتوری عثمانی در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری" ریانووستی" بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل طی نامه به شورای امنیت و بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد از جامعه بین المللی خواستار پایان دادن به جنایات مقامات ترکیه در قبال مهاجرین سوریه و کشور سوریه شد.

به گفته جعفری، گروه های شبه نظامی مسلح از سال 2011 "جنگ تروریستی بی سابقه ای" را علیه سوریه که اکنون فراتر از شرق میانه رفته و توسط رژیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حمایت می گردد، آغاز کردند. وی در این نامه به مداخله ترکیه در امور داخلی سوریه اشاره کرده است. به گفته وی رژیم اردوغان در طول بحران این کشور به طور مستقیم در امور داخله سوریه مداخله کرده و حتی نیروهای مسلح ترکیه به منظور حمایت از تروریست ها عملیات های تهاجمی را نیز انجام داده است.

او همچنین اشاره کرد، ترکیه باعث ترویج نفوذ شبه نظامیان در سوریه می شود و علاوه براین ، سفر تروریست ها از سوریه به سرحد سوریه- ترکیه را نادیده می گیرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، همانطور که قوای هوایی ترکیه جنگنده روسی را که در حریم هوایی سوریه قرار داشت و مواضع گروه تروریستی "دولت اسلامی" را بمباران می کرد، سقوط داد. به گفته وی، نیازی به توضیح بیشتر در این مورد نمی باشد، تیر باران کردن جنگنده روسیه توسط ترکیه جرم و جنایت این کشور را ثابت می کند.

علاوه بر این موضوعات، آقای جعفری به موضوع احیای امپراتوری عثمانی توسط اردوغان اشاره کرد. به گفته وی، اردوغان چند سال قبل موضوع حفاظت از ترکان به رغم این واقعیت که اکنون آنها شهروندان کشورهای مستقل هستند، را مطرح کرد. این نشاندهنده این است که رهبر ترکیه آرزوی احیای استعماری امپراتوری عثمانی را دارد.

جعفری تاکید کرد، سوریه از جامعه بین المللی می خواهد تا تصمیم قاطعی برای پایان دادن به این جرم و جنایت ترکیه اتخاذ کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала