انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه

© Flickr / IAEA Imagebankانتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه
انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری "تاس"، به نقل از یک منبع دیپلماتیک روسیه ، روسیه انتقال اورانیوم غنی شده ایران را در چارچوب توافق این کشور با گروه پنج بعلاوه یک تکمیل کرده است. به گفته این منبع، "روند انجام این کار پایان یافته است".

به گفته سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه: "اورانیوم با غنای پایین ایران که به روسیه منتقل شده، بیش از 8.5 تن است و ایران در قبال آن اورانیوم طبیعی دریافت می کند".

وی افزود: انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه باید تا پایان سال 2015 تکمیل شود. عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران نیز گفت: تهران 137 تن اورانیوم طبیعی در ازای این اورانیوم غنی شده از روسیه دریافت ‌کند.

جان کری وزیر امور خارجه امریکا انتقال اورانیوم غنی شده از ایران به روسیه را گام مهمی در جهت تحقق تعهدات این کشور طبق توافقنامه وین در مورد برنامه هسته ای ایران خواند. به گفته وی، این اقدامات نشانه ای از پیشرفت تعهدات ایران در اجرای توافقنامه هسته ای می باشد و ما بسیار از این بابت خوشحالیم. به وزیر خارجه امریکا، یکی اقدام یکی از مهم ترین گام های ایران در روند اجرای تعهداتش هسته ای اش تا به امرزو می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала