مهاجر بیکار سینیگالی در اسپانیه مبلغ 400 هزار یورو در لاتری برده است

© Flickr / ell brown پرچم اسپانیا
پرچم اسپانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مهاجر بیکار سینیگالی در لاتری در اسپانیه برنده مبلغ 400 هزار یورو شناخته شده

مهاجر بیکار سینیگالی بنام نگان یی در اسپانیه مبلغ 400 هزار یورو در لاتری موسوم به «ایل گوردو» همه ساله میلاد مسیح برده است. در این باره بی بی سی خبر داده است.
محافظین ساحلی اسپانیه هشت سال قبل سینیگالی 35 ساله و همسرش را زمان نجات داده بودند، وقتیکه کشتی که انها از مراکش جهت رسیدن به اروپا در ان تلاش میکردند، غرق گردیده بود. از ان زمان انها با شکم نیمه با کار در مزارع زندگی میکردند.
نگان یی که رسانه ها نام فامیلی او را نه گرفته، حالا یکی از 1600 باشنده شهر روکیتاس — دی — مار در جنوب اسپانیه است که تکت لاتری با شماره برنده جایزه خریده بود.
این مرد به روزنامه محلی که تصویر او با تکت لاتری را منتشر کرده، گفت: " من اصلاً نمی توانم بر این باور کنم. من میتوانم به شما بگویم که بعضی روزها هر دوی ما حتی 5 یورو هم نداشتیم".
به گفته نگان یی، او تا چندی قبل در گلخانه یکی از موسسات زراعتی در ولایت المرییه کار میکرد، ولی از کار نسبت کاهش تشکیل برکنار شد.
لاتری «ایل گوردو» که به زبان اسپانوی چاغک معنی دارد و نام رسمی ان — Sorteo Extraordinario de Navidad («لاتری میلاد مسیح») می باشد، یکی از بزرگترین لاتری از نقطه نظر پرداخت جوایز شمرده میشود که از سال 2013 مبلغ 2.24 میلیارد یورو یا 70% ارزش تکت های فروخته شده را پرداخته است.
به تفاوت از لاتری های دیگر که در انها چند نفر مبالغ هنگفتی برنده میشوند، هدف لاتری «ایل گوردو» اینست، تا مبلغ جوایز را بین تعداد زیادی مردم تقسیم کند. همه ساله هزاران نفر برنده شناخته میشوند.
این لاتری از سال 1812 بصورت پی هم برگزار میگردد که نظر به دوام زمانی دوم لاتری در جهان شمرده میشود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала