تلاش های امریکا جهت راه اندازی کودتا در سوریه

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaقصر سفید
قصر سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره رئیس جمهور بارک اوباما از همان ابتدای منازعه در سوریه تماس های مخفیانه با نمایندگان جداگانه حکومت سوریه تحقق می بخشید، تا به تغییر رژیم بشار اسد مساعدت نماید. ولی ستراتیژی واشنگتن به موفقیت نه انجامید. این مطلب را روزنامه وال ستریت ژورنال به نقل از ماموران امریکایی و عربی نوشته است.

بعداً امریکا امکانات تحقق کودتای نظامی جستجو میکرد، ولی نتوانست مجراهای کافی برای این کار پیدا نماید. در عین حال شخص رئیس جمهور سوریه بارها جهت تماس گرفتن با اداره امریکا تلاش ورزیده بود، تا در مورد توحید مساعی دو کشور در مبارزه با تروریزم اعلام نماید.
طبق معلومات روزنامه وال ستریت ژورنال، از همان ابتدای منازعه در سوریه در سال 2011 ادارات استخباراتی امریکا افسران علوی را تعیین کرده بودند که میتوانستند رهبری تعویض رژیم را در جمهوریت عربی سوریه رهبری کنند.
یکی از کارمندان اسبق اداره ریاست جمهوری امریکا به روزنامه معلومات داد: " سیاست قصر سفید در سال 2011 این بود، تا به تعویض رژیم در سوریه به کمک کشف «درزها در رژیم و پیشنهاد تشویق ها به مردم برای انکه انها از حمایت اسد دست بردارد» دست یابد".
روزنامه می افزاید، ولی رژیم پابرجا باقی ماند و واشنگتن فروپاشی ان را پیشنهاد کرد. در اگست سال 2011 اوباما در محضر عام اسد را به ترک مقام خود فرا خواند. چیزیکه، به عقیده کارشناسان، مانع بسیج جامعه بین المللی در مبارزه با گروه تروریستی «ولت اسلامی» گردید.
ولی تا تابستان سال 2012 ستراتیژی قصر سفید در مورد تعویض رژیم بصورت نهایی شکست خورد و امریکا به حمایت مستقیم از جنگجویان در سوریه رو اورد. در عین حال، به عقیده روزنامه، افزایش نفوذ داعش در سال 2013 اداره امریکا را غافلگیر ساخت.
میخواهیم یاداوری نمائیم که در سوریه از ماه مارچ سال 2011 منازعه مسلحانه جریان دارد که در نتیجه ان، طبق معلومات سازمان ملل متحد، بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала