روسیه جشن مخفی را تجلیل میکند

© A.Savinاداره فدرالی امنیت روسیه
اداره فدرالی امنیت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویژه گی های سرویس های مخفی در آن نهفته است که آنها وظایف خود را علنی نه، بلکه بطور سر پوشیده اجرا میکنند .


بتاریخ 20 دسامبر از روز کارمندان ارگان های امنیت ملی روسیه فدراتیف تجلیل به عمل می اید. 98 سال پیش به تاریخ 20 دسامبر سال 1917 به خاطر مبارزه با عناصر ضد انقلاب و تخریبکاران ، در روسیه شوروی ، کمیسیون سرتاسری فوق العاده تحت رهبری فیلیکس درژینسکی ساخته شد.
سال ها سپری گردید ، در کشور تغیرات به وجود امد ، وظیفه و نام خدمات مخصوص نیز تغیر کرد ، اما همیشه کارمندان ، چکا ،NKVD ،OGPU ، MGB ، کا جی بی ، و در حال حاضر FSB جشن خود را مانند همیشه بنام روز چکیست ها یاد میکنند.
بتاریخ 20 دسامبر ، جشن مسلکی خود را ان عده اشخاصی تجلیل میکنند که همه روزه وظایفی را اجرا مینمایند که نه تنها به حفظ امنیت دولت ارتباط دارد بلکه در مفهوم گسترده تر از ان است ، مانند حفاظت منافع ملی و حیاتی شهروندان ، جامعه و دولت و همچنین ارزشهای ملی و شیوه زندگی مردم در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی.
ویژه گی های سرویس های مخفی در آن نهفته است که آنها وظایف خود را علنی نه، بلکه بطور سر پوشیده اجرا میکنند.
مخالفان اتحاد جماهیر شوروی و روسیه ای مستقل فعلی ، تلاش زیاد به خرج میدهند تا اعتبار و حیثیت کارمندان خدمات خاص را در نظر مردم بی اعتبار بسازند.
دراین راه از انواع داستانهای مخوف در مورد بی رحمانه بودن جاسوسان کریملن که گویا آنها هر کاره و در همه جا حاضر اند- کار گرفته میشود.
این موضوع را بطور فعال در بسیاری از کشورهای غربی هم از طریق وسایل اطلاعات جمعی و هم در خلق آثار ادبی و فلم های هنری توسعه میدهند.
این افسانه سازی تا به حال بالای شهروندان ایالات متحده امریکا و اروپا تاثیر عمیق دارد.
اگر به مجله Tha New Yorker باور نمود ، حتی انگیلا میرکل صدراعظم آلمان بعد از بیانیه ولادمیر پوتین ریس جمهور روسیه در مجلس فدرال المان در سال 2001 " گویا به دسیار خود گفته باشد که "این حرفها را کسی بیان کرد که از کا جی بی برخاسته است ، هیچ گاه به حرف های این بچه باور نکن ".

اما واقعیت طور دیگر است. اکثرآ از طریق نشرات وسائل اطلاعات جمعی در مورد کارمندان امنیت ملی خبر میرسد که آنها کسانی را که تروریستان گروگان گرفته بود آزاد ساختند ، ویا از انفجار بمب در جاده مزدحم جلوگیری نمودند و یا شبه نظامیان را که حمله تروریستی بزرگ را تدارک دیده بودند دستگیر کردند.
در حال حاضر به خیال راحت میتوان به ورزشگاه و مدرسه بدون ترس از اینکه کسی فیر مینماید ویا انفجار رخ میدهد میتوان رفت.
همه کارشناسان کشور های خارجی که به گونه ای با کار سرویس های مخفی روسیه آشنایی دارند ، میگویند که ویژه گی های اصلی افسران امنیتی را از خود گذری ، دفاع بدون قید و شرط از سرزمین مادری ، و جان خود را فدا کردن در راه میهن تشکیل میدهد.
به تاریخ 20 دسامبر ریس جمهور روسیه چکیست ها را تبریکی میدهد. بسیاری از آنها نشان ، مدال ، رتبه بخششی، و یک تعداد از آنها رتبه جنرالی را دریافت خواهند کرد. به افتخار آنها شب در کاخ کنگره های کرملین کنسرت بزرگ برگذار خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала