جریان انتقال هزاران تانکرنفت داعش به ترکیه همچنان ادامه دارد

© AP Photo / Seth Wenigویتالی چورکین
ویتالی چورکین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری" ریانووستی" ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت که به اقدامات مبارزه با تامین مالی تروریزم اختصاص داده شده بود، در مورد عرضه غیر قانونی نفت و محصولات نفتی ترورریستان دولت اسلامی به ترکیه صحبت کرد.

 وی افزود: انتقال غیرقانونی نفت تروریستان داعش به ترکیه همچنان جریان دارد و بزرگترین حجم محصولات نفتی داعش از طریق ترکیه به فروش می رسد. به گفته وی، تانکرهای نفت داعش از طریق مسیرهای "Karkamış "، " اکسکل "، "Dzhilvegezyu" و "Ondzhupynar" وارد ترکیه می شود که تعداد آنها به هزاران  تانکر می رسد. تعدادی از شرکت های ترکی از جمله "سری" در شهر قونیه و " سام اتوماتیف"  در شهر انطاکیه نفت گروه تروریستی دولت اسلامی داعش را عرضه می کنند. 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت" بخشی از این نفت به پالایشگاه بتمن تحویل داده می شود و این پالایشگاه متلق به کمپنی بنزین "Turkiye Petrol Rafinerileri A. S. (Tupras)" ترکیه می باشد. بخش دیگر آن طریق بنادر ترکیه در ساحل بحیره مدیترانه وارد این کشور می گردد. آقای چورکین گفت: گروه تروریستی داعش روزانه حدود 1،5 میلیون دالر از عرضه غیرقانونی طلای سیاه دریافت می کند.

روز گذشته  شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه توسط روسیه و ایالات متحده برای مبارزه با تامین مالی تروزیزم تهیه و پیشنهاد گرده بود، به اتفاق آراء به تصویب رسید. در این قطعنامه همچنین آمده است: دولت ها موظفند از تامین مالی داعش و یا فراهم کردن خدمات برای نهادها و افراد تروریست توسط شهروندانشان جلوگیری نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала