ژرار دوپاردیو میگوید که چگونه به دین اسلام مشرف شده و چطور با ولادیمیر پوتین دوست شد

© Sputnikژرار دوپاردیو
ژرار دوپاردیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه لی فیگارو (Le Figaro ) مینگارد ، در مغازه های فروش کتب اثر ژرار دوپاردیو بنام ( بی گناه ) به چاپ رسیده است

هنرمند فرانسوی بر علاوه یک تعداد مسائل ، از جمله در باره فروپاشی سینمای مدرن ، دوستی عجیب و غریبش با ولادیمیر پوتین و در باره اینکه او چگونه به دین اسلام مشرف شده است ، حکایت مینماید.
در نخستین صفحات کتاب ، دوپاردیو در باره مفهوم بی گناهی صحبت می نماید. به نظر او بی گناه کسی میباشد که از سیاست دوری جوید و به عالم بالا ارتباط داشته باشد. بر علاوه هنرمند معتقد است که بی گناهی اصل است که در روح مردم روس جاه گرفته است. دوپاردیو از تعریف و تمجید ولادیمیر پوتین دریغ نمی ورزد ، زیرا او برایش تابعیت و پاسپورت روسی را اعطا نموده است. به گفته او زمانی که شما روح و روان روس را درک کنید ، بعداً خواهید فهمید که چرا روسیه به رهبری مانند پوتین ضرورت دارد.
ژرار مینویسد ، من شنیده بودم که پوتین به مثابه یک ادم سرشار و بی ترس با الیگارش ها که کشور را میخواستند غارت کنند صحبت می نمود. او بسیار حاضر جواب است ، و این الیگارش ها بودند که مانند بسیاری از کشور های دیگراز او میترسیدند.
طوری که خود هنرمند اعتراف نمود ، او اغلباً با ریس جمهور پوتین دیدار می نماید ، و در زیاد ترین دیدار های شان ،انها در باره مسائل جیوپولیتیک صحبت مینمایند.
روزنامه لی فیگارو می نویسد ، بر علاوه مسائل که در بالا ذکر شد ، دوپاردیو در کتاب خود به برخی از جزوه ها در مورد امریکا می پردازد.
به باور هنرمند فرانسوی " امریکایی های ساندویچ خور " با گذشت دو صد سال هنوز هم به قتل و کشتار ادامه میدهند و حاضر نیستند که سلاح خود را به زمین بگذارند.
دوپاردیو در کتاب خود " بی گناه" حکومت فرانسه را به نسبت مداخله در امور کشور الجزایر به شدت انتقاد می نماید و ریس جمهور رنه کوتی و نخست وزیر گی مولی را با هتلر و استالین مقایسه مینماید. او همچنان نارضایتی اشکار خود را در مقابل جنبش فکری روشنگری ، ستایش عقل و دانش بیان داشته است.
هنرمند اعتراف مینماید ، امکان دارد به خاطر انکه ما فرهنگ روشنگری را به ارث برده ایم ، لهذا احساس میکنم که از فرانسوی بودن خود دور میشوم. متون عصر روشنگری ، بد ترین شر است که ناشی از تشنگی پایان ناپذیر برای بدست اوردن دانش میباشد. چیزی که به زندگی دینی ژرار دوپاردیو ارتباط میگیرد طوری که خودش گفت: او نخست علاقمند هاتا و یوگا بود و سپس مجذوب خواننده مصری ام گلثوم گردیده ، و به اسلام رو اورد.
او دوسال میشود که همه روزه به مسجد میرود و روزی پنج وقت نماز خود را ادآ مینماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала