دانشمندان سیاره مخفی را در اطرف افتاب کشف نموده اند

© Photo / NASA/JPL-Caltech/T. Pyleدانشمندان سیاره مخفی را در اطرف افتاب کشف نموده اند
دانشمندان سیاره مخفی را در اطرف افتاب کشف نموده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشف سیاره مخفی در اطراف افتاب

ستاره شناسان سویدنی و مکسیکویی در مورد موجودیت زمین عالی در اطراف دوردست نظام شمسی حدس زده اند. انها نتائیج تحقیقات شان را در سایت arXiv.org منتشر ساخته اند.
طوریکه Lenta.ru خبر داده، به عقیده دانشمندان، جسم اسمانی کشف شده انها میتواند دوردست ترین هدف معلوم نظام شمسی ثابت گردد.
معلومات دست داشته دانشمندان تا به حال امکان معلوم نمودن جسامت و دوری ان از زمین را فراهم نمی سازند.
دانشمندان به کشف شان توسط مشاهدات در رسدخانه ALMA دست یافته اند. دانشمندان زمین عالی بالقوه را دوبار: در جولای سال 2014 و در می سال 2015 مشاهده کرده اند.
دانشمندان سه فرضیه منشای این جسم اسمانی را پیشکش میکنند (ولی در عین حال به فرضیه اولی متمایل اند). فرضیه اولی: هدف کشف شده زمین عالی است که تقریباً دو برابر از زمین بزرگتر است و از افتاب به فاصله 300 واحد نجومی دورتر قرار دارد.
فرضیه دوم از این قرار است که این جسم اسمانی سیاره کوچک است که از زمین در فاصله در حدود 100 واحد نجومی قرار دارد. این دورتر از سیاره کوچک سیدنا، ولی نزدیکتر، نسبت به V774104 قرار دارد.
فرضیه سومی — هدف غیرمعمولی سیاره کوچک نصواری است که در فاصله 20 هزار واحد نجومی از زمین قرار دارد. دانشمندان قصد دارند تحقیقات در باره جسم غیرمعمولی اسمانی را ادامه دهند، ولی فرضیه های انها تا به حال از طرف جامعه ستاره شناسان به رسمیت شناخته نشده اند.
زمین عالی سیاره سنگی (خارج از نظامی شمسی) با کتله بزرگتر نسبت به زمین، ولی کوچکتر از سیارات عظیم گازی زحل و مشتری شمرده می شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала