عواقب وخیم تحریمات روسیه بر اقتصاد ترکیه

© AFP 2023 / Bulent Kilicمطبوعات ترکیه
مطبوعات ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترک ها هنوز تاثیرات تحریم های اقتصادی روسیه را حس نکرده اند.

ترک ها هنوز تاثیرات تحریم های اقتصادی روسیه را حس نکرده اند.

ابراهیم یِتکین رئیس اتحادیه کشاورزان ترکیه درباره خسارات ناشی از تحریمات اقتصادی روسیه علیه ترکیه برای رادیو اسپوتنیک اظهار ذاشت که این تحریم ها از اول جنوری 2016 اعمال خواهند شد. وی در این رابطه می گوید:

«تصمیم درباره اعمال تحریم­ها در مرحله اول بر حوزه کشاورزی ترکیه تاثیر می گذارد. نرخ تولیدات در ترکیه به شدت سقوط می کند اما به این معنا نیست که کشاورزان نمی توانند تجارت با مفاد داشته باشند. تصمیم در خصوص اعمال تحریم ها به شدت بر اقتصاد کشور ما ضربه وارد می کند. تولید کننده با مشکلات زیادی روبرو می شود. بخش صادرات هم از این مساله ضربه می خورد، اما ضربه اصلی به تجارت خرد و تولید کننده های محصولات غذایی وارد می شود»

یتکین تاکید می کند که افت قیمت محصولات در بازار داخلی ترکیه موقتی است. وی می گوید: «افت قیمت محصولات در مرحله اول شامل میوه ها و سبزیجات می شود، زیرا صادرات به روسیه غیر ممکن است و باید هر چه سریعتر به پول تبدیل شوند. طبیعی است که این پروسه موقتی می باشد. بعد از مدتی قیمت ها در بازار داخلی دوباره افزایش پیدا می کنند. همزمان با این پروسه، در ترکیه به دنبال بازارهای جدید فروش محصولات هستند».

یتکین می گوید که پیامدهای تحریم روسیه علیه ترکیه به اندازه کافی خود را نشان نداده است. این اتفاق زمانی می افتد که قیمت ها به شدت پائین بیاید و تولید کنندگان ترکی قیمت ها را بالا ببرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала