فدراسیون روسیه ورود نیروهای ترکیه به عراق را به مثابه نقض خشن حقوق بین الملل بررسی میکند

© Sputnik / Viktor Tolochkoوزارت خارجه
وزارت خارجه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ورود قوای ترکیه به عراق نقض خشن حقوق بین الملل است

مسکو ورود نیروهای ترکیه را به عراق به مثابه نقض خشن حقوق بین الملل بررسی میکند. این مطلب را مارییه زخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام داشت.

زخارووا در کنفرانس کوتاه مطبوعاتی اعلام داشت:" نظر به عکس العمل برخی از اعضای شورای امنیت، عمل نظامیان ترکیه حتی برای متحدین نزدیک ان نیز غیرمنتظره ثابت گردیده است. اگرچه انها نظر به همبستگی بدنام بلاکی از تبصره های انتقادی به ادرس انقره به ارتباط فعالیت های اجتناب ورزیدند که حقوق بین المللی را بصورت خشن نقض کرده اند".

طبق معلومات مقامات عراقی، در تاریخ 4 دسمبر کندک تانک ترکیه به ولایت نینوا در شمال عراق به بهانه تربیه دسته های مردمی کردان که با تروریستان می جنگند، وارد شده است. اداره دیپلوماتیک و وزارت دفاع عراق حضور نیروهای ترکیه را «عمل خصمانه» خوانده که با مقامات انکشور مورد توافق قرار نگرفته است. وزارت خارجه عراق همچنان اعلام داشت که به شورای امنیت سازمان ملل متحد در صورت شکایت رسمی ارسال خواهد کرد، اگر ترکان به التیماتوم راجع به خارج ساختن نیروهایش که موعد ان در روز سه شنبه خاتمه یافته، پاسخ ندهند.

ترکیه به نوبه خود اعزام نیرو به عراق را نسبت ضرورت مربیون ترکی که رزمندگان نیروی مردمی را در کمپ های در ولایت نینوا تربیه میکنند، توضیح نموده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала