همکاری های رسانه ای افغانستان و روسیه تمرکز می یابند

© Sputnik / Zuhal Sarhadخبرنگاران افغان
خبرنگاران افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با توجه به روابط مناسب کابل و مسکو رسانه های روسیه و افغانستان با یکدیگر همکاری بیشتری کنند".

تعدادی از روزنامه نگاران و کارشناسان افغانی در مسکو، با مسئولین خبرگزاری آژانس خبرگزاری "روسیه امروز" و اتحادیه خبرنگاران روسیه دیدار و گفتگونمودند.
خبرگزاری بین‌ المللی "روسیه امروز" که آژانس خبرگزاری "اسپوتنیک" نیز مربوط آن میشود, متعلق به دولت روسیه است که مطالب خود را به صورت چند رسانه ای منتشر می کند.
علاوه بر زبان های پرکاربرد دنیا، این خبرگزاری اخبار خود را به زبان‌ های فارسی و پشتوهم می نویسد.
به گزارش سایت خبری "فارسی.رو" پاول آندریف معاون اول این خبرگزاری در دیدار با روزنامه نگاران و کارشناسان افغان، پیرامون چگونگی فعالیت هایشان صحبت کرد و گفت: "آنان در چندسال اخیر تغییرات گسترده ای را در ساختار خود انجام داده اند که باعث شهرت بیش از پیش آنان در کشورهای مختف جهان شده است".
صدیق الله توحیدی رییس سازمان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان (نی) که در این دیدار حضور داشت هم گفت: "با توجه به روابط مناسب کابل و مسکو، می طلبد تا رسانه های روسیه و افغانستان با یکدیگر همکاری بیشتری کنند".
به گفته وی، افغانستان در یک دهه اخیر شاهد رشد قابل توجه رسانه ها بوده و توانسته در اطلاع رسانی از رویدادهای مختلف نقش خوبی ایفا کنند.
فهمیم دشتی رئیس اتحادیه خبرنگاران افغانستان هم در دیداری که با اتحادیه خبرنگاران روسیه داشت پیرامون وضعیت رسانه های افغانستان سخن گفت.
در اتحادیه خبرنگاران روسیه پس از گفتگو با روزنامه نگاران افغان به توافق رسیدند تا بر همکاری های رسانه ای دو کشور تمرکز بیشتری شود.
به باور اهالی رسانه روسیه و افغاستان، تمرکز و همکاری بیشتر می تواند در جلوگیری از تهدیدهای امروز منطقه موثر و تاثیرگذار باشد.
هیات رسانه ای افغانستان هفته قبل به دعوت " مرکز مطالعات افغانستان معاصر در مسکو" وارد روسیه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала