صدراعظم عراق گفت: بخش عمده نفت داعش از طریق ترکیه به فروش میرسد

© AP Photo / Hadi MizbanHaider al-Abadi
Haider al-Abadi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش "پرس تی وی" حیدر العبادی صدراعظم عراق در دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان گفت، بخش عمده نفت گروه تروریستی "دولت اسلامی" داعش از طریق ترکیه به فروش می رسد.

طبق گزارش دفتر مطبوعاتی صدراعظم عراق " باید به قاچاق نفت داعش به ترکیه پایان داده شود". صدراعظم عراق این سخنان را پس تیر شدن روابط بغداد- انقره ایراد شد. روابط بغداد — انقره پس از هجوم نیروهای مسلح ترکیه در شمال عراق بدون اطلاع این کشور به سردی گرائید. مقامات عراقی این اقدام ترکیه را یک عمل "تجاوز و تهاجم" نامیده و فورا خواستار خروج نیروهای نظامی ترکیه از خاک این کشور شدند.

مشکل کنترول مرزهای بین سه کشور — ترکیه، عراق و سوریه — یک مسئله مهم در مبارزه با گروه "دولت اسلامی" است. فروش آثار باستانی عراق و سوریه، نفت و غارت — یکی از منبع اصلی درآمد تروریست های داعش می باشد.

روز گذشته باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت: واشنگتن و انقره موضوع مسدود کردن سرحد- سوریه و ترکیه را بررسی می کنند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: این موضوع باید مدت ها قبل بخاطر مبارزه با اسلام گرایان در شرق میانه، بررسی و اجرا گذاشته میشد.
آقای لاوروف تاکید کرد:" میدانید، اتفاقاتی که در حال وقوع می باشد، باید مدت ها قبل — در مراحل اولیه بحران سوریه صورت می گرفت. گروه تروریستی داعش فقط بخاطر فروش غیر قانونی نفت از طریق ترکیه تاکنون زنده و در حال گسترش می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала