در ایتالیا فوند خیریه که داعش را تمویل میکرد، کشف شده است

© AP Photo / Militant website via APداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سوءاستفاده داعش از سازمان خیریه

گروپ بین المللی مبارزه با شست شوی عواید ناروا و تمویل تروریزم (FATF)   منبع ناگهانی عواید گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) کشف نموده است.

داعش منابع مالی را برای فعالیت های تروریستی، با سوءاستفاده از احساس همدردی مردم، جلب میکند. در ایتالیا منابع ناگهانی عواید جهادیون کشف شده اند. این سازمان خیریه است که پول را برای اطفال سوریه جمع اوری میکرد.

گروپ بین المللی مبارزه با شست شوی عواید ناروا و تمویل تروریزم (FATF)   این معلومات را بررسی کرده است:

دیوید لوئیس سکرتر اجرائیه FATF به تلویزیون RT معلومات داد: " به ما معلومات در باره این دوسیه را مقامات ایتالیا، یکی از اولین و فعالترین اعضای FATF، داده است. این معلومات تائید میکنند که سازمان های غیرتجارتی و خیریه بصورت اگاهانه و یا غیرعمدی میتوانستند در تمویل تروریزم شرکت ورزند".

این شیما چگونه کار میکرد. هزاران شخصیت فزیکی و حقوقی از سراسر اروپا پول را به حساب سازمان خیریه در بانک ایتالیا انتقال میدادند. بعداً این پول ها به ترکیه ارسال میشدند و در انجا استخدام کنندگان گروه تروریستی داعش که به وسیله سازمان های غیرتجارتی برای گروه تروریستی جمع اوری میکرد، پول را از حساب می برداشتند.

خبر در این باره که گروه تروریستی داعش برای تمویل فعالیت های خود از سازمان های خیریه استفاده میکنند، بدون تردید، تکان دهنده است. ولی این به هیچ وجه یگانه منبع عواید تروریستان نمی باشد.

گروه تروریستی داعش میلیون ها دالر در روز از مدرک قاچاق نفت و محصولات نفتی و همچنان باج گیری و گروگان گیری بدست می اورد. این همه ان را به ثروتمندترین گروه تروریستی در جهان مبدل ساخته است. به گفته نماینده FATF، همه کشورها سعی لازم بخرج نمی دهند، تا دسترسی افراطیون را بر جریانات پولی قطع کنند:

دیوید لوئیس میگوید: "بسیاری کشورها اقدامات لازم را نادیده میگیرند. انها قوانین را تصویب کرده، موسسات و ارگان های استخبارات مالی را برای مبارزه با تروریزم و پیشبرد تحقیقات ایجاد کرده، ولی در عین حال اقدامات موثر پیشنهادی را تحقق نمی بخشند. این امر به طور خاص به توقیف حسابات مربوط میگردد. ما معلوم نمودیم که دو سوم کشورها تا به حال وجوه تروریستان را که در فهرست سازمان ملل متحد شامل اند، توقیف نه کرده اند. ان دول که این اقدامات را تحقق می بخشند، به کندی پیش می روند. برای انکه نتیجه وجود داشته باشد، باید در ظرف چند ساعت انگشت شمار عمل نمود. ولی در بسیاری موارد، قبل از ان که مقامات کشور کدام کار کنند، از دو روز تا یک ماه میگذرد. در این مدت پول از حسابات میتواند بدون اثر ناپدید شوند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала