پنتاگون سعی می ورزد دخالت ترکیه را در تجارت نفت با داعش نفی کند

© Flickr / gregwest98پنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلاش پنتاگون جهت چشم پوشی بر قاچاق نفت داعش به ترکیه

ایلیسه سمیت نماینده دفتر مطبوعاتی پنتاگون در روز چهارشنبه، مورخ 2 دسمبر، به خبرگزاری «ریا نووستی» اعلام داشت: " ما حدسیات راجع به اینکه حکومت ترکیه در توطیه با داعش جهت قاچاق نفت قرار دارد، رد میکنیم. ما هیچگونه ثبوت های به حمایت از چنین اتهامات را مشاهده نمی کنیم".

سمیت اظهار داشت: " ما ترکیه متحد خود در ناتو را به مثابه شریک کلیدی خود در ایتلاف مبارزه با داعش بررسی میکنیم. مانند موارد در باره همه شرکای دیگر ما و طوریکه رئیس جمهور (امریکا — مدیریت مسوول) دیروز در پاریس اعلام داشت، بحث در این باره با ترکیه را دامه میدهیم که انها در چارچوب ایتلاف چه کار کرده میتوانند و ما چگونه میتوانیم همکاری را بهبود بخشیم، تا پیروزی بر داعش را تامین نمائیم".

قبلاً در همان روز خبر داده شد که وزارت دفاع روسیه رسماً رجب طیب ایردوغان رئیس جمهور ترکیه را به دخالت در خریداری نفت از گروه تروریستی داعش متهم ساخت. اناتولی انتونوف معاون وزارت دفاع روسیه طی کنفرانس کوتاه مطبوعاتی که سخنرانی او در سایت رسمی وزارت دفاع روسیه منتشر شده، اعلامیه مربوطه ایراد نمود.

وزرات دفاع روسیه تصاویر گرفته شده توسط اقمار مصنوعی را که در انها تانکر های تیل داعش که به خاک ترکیه در حرکت بودند، به نمایش گذاشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала