کویت 20 میلیارد دالر تسلیحات خریداری می کند

© Flickr / Carlos Menendez San JuanF-18
F-18 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس گزارش روزنامه کویتی "الرای"، کویت قصد دارد بیست میلیارد و چهارصد میلیون دالر را صرف خرید تسلیحات کند. کویت طرح خرید تسلیحات اضافی را به ارزش 6،2 میلیارد دینار برابر با (بیست میلیارد و چهارصد میلیون دالر) به پارلمان ارائه کرده است. این بودجه باید طی ده سال برای نیازی دفاعی این کشور به مصرف رسد.

براساس گزارش آژانس خبری "رویتر" شیخ محمد الصباح این اطلاعات را تایید و اعلام کرد، بودجه خرید این تسلیحات از صندوق ذخیره ارزی اضطراری کشور برداشت می شود، اما مقدار دقیق آن را مشخص نکرد.

کویت در سال 2015 چندین قرارداد خرید تسلیحات را به امضا رساند و به یکی از واردکنندگان اصلی سلاح در جهان شناخته شد. این کشور ماه سپتامبر قرار داد خریده 20 طیاره یوروفایتر" به ارزش 9 میلیارد دالر را نیز امضا کرد.

در ماه می سال روان گزارش شد ، شرکت بویینگ در سال 2019 ، 28 جنگنده " F-18E / F" را به کویت تحویل میدهد. هزینه این قرارداد تاکنون مورد تایید پارلمان این کشور قرار نگرفته است. اما طوریکه احتمال می رود، این قرارداد حدود سه میلیارد دالر ارزش دارد. براساس برخی از گزارش ها، کویت تاکنون 40 طیاره را دریافت کردهاست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала