کشتی "Absalon" دانمارک به کمک ترکیه شتافت

© Flickr / Mark HarkinHDMS Absalon
HDMS Absalon - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی "Absalon" دانمارک پیش از این در عملیات مبارزه با دزدان بحری در سواحل سومالی فعالیت می کرد، اما جانب دانمارک تهدید روسیه را در قبال ترکیه مهم تر دانست و آن را به بحیره مدیترانه ارسال کرد.

دولت دانمارک تصمیم گرفت این کشتی را به درخواست ترکیه بخاطر نشان دادن همبستگی خود با ترکیه پس از نقض حریم هوایی توسط روسیه و استقرار سیستم دفاع ضد راکتی در سرحد سوریه- ترکیه به سواحل این کشور ارسال کند.

براساس گزارش روزنامه "Information " به نقل از وزیر دفاع دانمارک،" اوضاع در سواحل سومالی بهبود یافته و ما می توانیم کشتی آبسالون را به بحیره مدیترانه ارسال کنیم. به گفته وی، در حال حاضر هیچ نشانه ای از بازگشت دزدان بحری وجود ندارد و کشتی ما می تواند با خیال راحت این منطقه را ترک کند."

وزیر امور خارجه دانمارک گفت: "ترکیه بخاطر بی ثباتی وتغییرات در وضعیت امنیتی در شرق بحیره مدیترانه از کشورهای عضو ناتو درخواست کمک کرده است. ما با کمال میل از ترکیه حمایت می کنم و نیروهای بحری خود را به شرق بحیره مدیترانه اعزام می کنیم. وی تاکید کرد، ارسال کشتی آبسالون به بحیره مدیترانه هیچ ارتباطی به حادثه سقوط طیاره بمب افکن روسی و کشته شدن پیلوت آن ندارد.

به گفته وزیر امور خارجه دانمارک، کشورهای عضو ناتو نیز ممکن است به درخواست ترکیه پاسخ مثبت خواهند داد. وی افزود: این کشور در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو که در قرار است در تاریخ 1-2 دسامبر در بروکسل برگزار شود، پاسخ درخواست ترکیه را اعلام کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала