زیردریایی های ترکیه کشتی طیاره بر "مسکو" را تعقیب می کنند

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationزیردریایی های ترکیه کشتی طیاره بر "مسکو" را تعقیب می کنند
زیردریایی های ترکیه کشتی طیاره بر مسکو را تعقیب می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری"اینترفکس" زیر دریایی های ترکیه کشتی طیاره بر "مسکو" روسی را در سواحل سوریه تعقیب می کنند. به گزارش رسانه ها، دو زیر دریایی ترکیه در منطقه که کشتی طیاره بر" مسکو" روسی مستقر است و پرواز های پایگاه نظامی "Hmeymim " در شهر لاذقیه سوریه را تحت پوشش قرار میدهد، مستقر شدند.

به گفته قوماندان عمومی ترکیه، در حال حاضر زیر دریایی ها "Dolunay " و "Burakreis " ترکیه در شرق مدیترانه در حال گشت می باشند. زیردریایی "Dolunay " ترکیه از تاریخ 11 نوامبر و زیر دریایی "Burakreis " در تاریخ 7 نوامبر عملیات گشت را در بحیره مدیترانه آغاز کردند.

کشتی طیاره بر" مسکو" از اواخر ماه سپتامبر در بخش شرقی بحیره مدیترانه مستقر بود، اما پس از حمله جنگنده اف 16 ترکیه به طیاره بمب افکن سو-24 روسیه، به سواحل لاذقیه سوریه منتقل شد. به گفته قوماندان عمومی قوای هوایی فدراسیون روسیه، این کشتی طیاره بر مجهز به سیستم دفاع ضد راکتی "فورت" که شبیه سیستم دفاع ضدا راکتی "اس-300" است، می باشد و از تاریخ 25 نوامبر به منظور تامین امنیت طیاره های قوای هوایی روسیه در پایگاه "Hmeymim " در سواحل لاذقیه مستقر گردیده است.

سرگئی رودسکوی رئیس اداره عملیات نیروهای مسلح روسیه هشدار داد، پس از حادثه سقوط طیاره نظامی سو-24 که در عملیات ضد تروریستی در سوریه اشتراک داشت، این کشتی طیاره بر در صورت بروز خطر، طرف تهدید کننده را نابود خواهد کرد. به گفته وی، سیستم دفاع ضد راکتی "اس-400" به منظور تامین امنیت طیارهای نظامی قوای هوایی روسیه نیز در پایگاه هوایی "Hmeymim " مستقر گردیده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала