کشف الماس1111 قیراطی در بوتسوانا

© AP Photo / Vincent YuDiamond
Diamond - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از بزرگترین الماس در تاریخ الماس جهان با وزن 1111 قیراط در معدن "Karowe " در بوتسوانا پیدا شده و متعلق به شرکت "Lucara Diamond Corp " کانادا می باشد.

براساس گزارش اینترفکس، این سنگ ارزشمند شفاف از نوع آلماس "IIa" (بدون نیتروژن) است و تقریبا کمی از کمتر از پوپ تنیس می باشد. به گفته این منبع، این کشف طی 100 سال گذشته بی سابقه است.

ولیام لیم رئیس شرکت "Lucara Diamond Corp " گفت، این الماس بزرگترین کشف در تاریخ کشف الماس در یک قرن گذشته و آن هم با چنین کیفیت و وزنی به بیش از 1000 قیراط که گرفتن آن به دست مشکل است، می باشد. این شرکت کانادایی در ماه جولای سال روان الماس نوع "IIa " همین نوع الماس 1111 قیراطی را به وزن 341،9 قیراط به قیمت 20،6 میلیون دالر (قیراط 60 هزار دالر) فروخت.

الماس کولینان با وزن 3106 قیراط بزرگترین الماس جهان در سال 1905 در افریقای جنوبی کشف شد. این سنگ قیمتی را دو میلیارد دالر قیمت گذاری ، ما هیچ وقت به فروش گذاشته نشد.

الماس کولینان به شاه ادوارد هفتم بریتانیا تحفه داده شد و این الماس به 96 بخش تقسیم و بزرگترین آن در تاج جواهرت این کشور قرار گرفت.

دومین الماس بزرگ جهان با 995،2 قیراط در سال 1893 در شمال افریقای جنوبی پیدا شد، اما الماس لیسوتو رکورد قرن کنونی را شکست و بزرگترین الماس با وزن 603 قیراط تقریبا به اندازه یک توپ گلف و مربوط به شرکت "Gem Diamonds " می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала