در هند مسلمانان در سراسر کشور علیه اعمال داعش دست به تظاهرات زده اند

© REUTERS / R Narendraتظاهرات در هند
تظاهرات در هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرات گسترده علیه داعش در هند

سازمان عمده اسلامی هند — « جمیعت علمای هند»، در سراسر هند تظاهرات وسیع علیه اعمال گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) راه اندازی نموده است. در این باره امروز تلویزیون «NDTV» خبر داده است.

مولانا محمود مدنی سرمنشی سازمان اعلام داشت: راه پیمایی های کتلوی با شعارهای «داعش از اسلام نمایندگی نمی کند»، «داعش برای بشریت تهدید محسوب میشود»، در روز چهارشنبه اغاز گردید و در 75 شهر در سراسر کشور — از دهلی نو در شمال تا بنگلور در جنوب هند، جریان دارند. ما علیه گروه «دولت اسلامی» که ترور را بنام دین گسترش میدهد اعتراض میکنیم و انچه را محکوم می کنیم که این سازمان تروریستی در سراسر جهان — چه در ترکیه، بیروت یا پاریس انجام میدهد، محکوم میکنیم. داعش از اسلام نمایندگی نمی کند. اسلام از ترور پشتیبانی نمی کند و در ان برای این کار جای وجود ندارد.

طوریکه رهبر « جمیعت علمای هند» خاطرنشان ساخت، برعلاوه نشان دادن اعتراضات، مهمترین جز تظاهرات تنویر اذهان مردم می باشد. او گفت: " باید اگاهی مردم در این باره بلند برده شود که داعش در واقعیت امر چیست و او چگونه از اسلام بهربرداری میکند، مردم را می ترساند و انها را به دام خود می اندازد".

 

از فراخوان تنویر جوانان در خانواده های پیرو دین اسلام فعالانه حمایت نمودند. در تظاهرات در پایتخت هند در جمله صدها میتنگ کننده تعداد زیادی نوجوانان نیز شرکت نموده که پدران و برادران بزرگ سال انها را باخود اورده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала