عربستان: اگراسد برکنار نشود، حمایت از مخالفان را ادامه می‌دهیم!

© Russlands Außenministerium /  مراجعه به بانک تصاویر عادل ال جوبیر وزیر خارجه عربستان سعودی
عادل ال جوبیر وزیر خارجه عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکنون که کشورها زیادی بعد از حملات خونبار تروریستی اخیر در فرانسه و لبنان، آمادگی بر مبارزه با تروریزم را گرفته اند، وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت، در صورت برکنار نشدن بشار اسد به حمایت از مخالفان (گروه های مسلح) ادامه خواهد داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رسانه های خبری، "عادل الجبیر" درحاشیه نشست وین گفت، اگر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از قدرت کنار گذاشته نشود، ریاض نیز به حمایت از گروه های مسلح ادامه می‌دهد تا او را "با استفاده زور" از قدرت برکنار کنند.

"عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی این سخنان را بیان کرد که به دنبال حملات تروریستی روز جمعه داعش در فرانسه همه کشورهای شرکت کننده درنشست پاریس بر مبارزه جدی با گروه های تروریستی در سوریه و عراق که عربستان همواره از آنها حمایت می کند، تاکید کردند.

مقامات سعودی در حالی آشکارا از برکناری اسد و حمایت از گروه های مسلح و مخالف در سوریه سخن می گویند که بر خلاف نظام سوریه، در کشورشان تا کنون هیچ گونه انتخاباتی برگزار نشده و حتی در قرن 21 عربستان سعودی فاقد قانون اساسی است و حرف پادشاه حکم قانون را در این کشور دارد، و مردم این کشور پادشاهی از آزادی های معمول و حق اعتراض به مسوولان که عمدتا از شاهزادگان و افراد وابسته هستند محروم می باشند.

نشست وین، ساعاتی پس از حملات تروریستی پاریس که 129 کشته برجای گذاشت با شرکت وزیران خارجه و مقام‌های ارشد دستگاه دیپلماسی ۲۰ کشور جهان، از جمله آمریکا، فرانسه، ایران، سوریه و عربستان، برگزار شد و  شرکت‌کنندگان آن در تعیین مدت زمان برای مراحل راه حل سیاسی در سوریه به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала