شست وین در حل بحران سوریه

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoلاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت کنندگان نشست وین در حل بحران سوریه به توافق رسیدند

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد شرکت کنندگان نشست وین در حل بحران سوریه به توافق رسیدند، که بائیست تا مذاکرات میان دولت و اپوزیسیون این کشور الی یکم جنوری برگزار شود.

وی گفت: "ما امروز در باره اقدامات مشخصی که در این زمینه لازم باشد، به توافق رسیده ایم و از جمله از استفان دی میستورا و همتایانش در سازمان ملل متحد درخواست کرده ایم که نشست مشترک هیئت های دولت و اپوزیسیون سوریه را هر چه زودتر و حد اکثر تا یکم جنوری تشکیل دهند".
به گفته لاوروف، دولت سوریه هم اکنون ترکیب اعضای هیئت خود در این نشست را تهیه و در اختیار دی میستورا قرار داده است و حالا مهم آن است که فرستاده ویژه به اپوزسیون سوریه هم در انجام این کار کمک کند.

روز شنبه نشست نوبتی چند جانبه در باره مسئله سوریه در وین برگزار شد. این نشست با شرکت نمایندگان روسیه، آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه، ایران و بعضی دیگر از کشورهای منطقه و همچنین نمایندگان سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی" به نقل از منابع دیپلماتیک، قرار است نشست بعدی در باره سوریه در سطح وزیران امور خارجه اواسط دسامبر برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала