پسر باستانشناس کشته شده توسط افراد داعش: پدر من جان خود را به خاطر پالمیرا قربانی کرد

© Photo / Youtube / RTپسر باستانشناس کشته شده توسط افراد داعش: پدر من جان خود را به خاطر پالمیرا قربانی کرد
پسر باستانشناس کشته شده توسط افراد داعش: پدر من جان خود را به خاطر پالمیرا قربانی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اظهارات پسر باستانشناس مقتول سوریایی

فعالیت های جنگجویان گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در شرق نزدیک نه تنها به تلفات انسانی، بلکه به تخریب بسیاری تاسیسات میراث فرهنگی جهانی منجر میشوند.

شهر باستانی پالمیرا — یکی از بناهای یادگاری خاطره انگیز باستاشناسی در منطقه محسوب میشود. مردم از سراسر جهان به انجا می رفتند، تا از دیدن معابد و تیاترهای ان لذت ببرند. بعد از ان که در ماه می سال 2015 تروریستان داعش شهر را تحت کنترول خود دراوردند، پالمیره در سوریه به ویرانه مبدل گشت.

جنگجویان همچنان مدیر موزیم شهر را بعد از ان با بی رحمی اعدام کردند، وقتیکه او از دادن معلومات به انها در باره محل موقعیت اثار باستانی پالمیرا امتناع ورزید. خالد الاسد یکی از مشهورترین دانشمندان باستانشناس سوری بود. تلویزیون RT با پسر او که حالا در مقام پدرش کار میکند، مصاحبه نموده است.

ولید الاسد که حالا در سمت مدیریت موزیم پالمیرا ایفای وظیفه میکند، چنین معلومات داد:" برای من دیدن اینکه پدرم چگونه میمیرد، نهایت غم انگیز و درداور بود، ولی من توان هیچ کار نداشتم. من بر عمل پدرم افتخار میکنم. او کاری را پیش می برد که ارزوی ان را داشت. او تمام زندگی خود را وقف کار در پالمیرا نمود، از ترک نمودن ان امتناع ورزید و زندگی خود را فدای این شهر نمود".

 

افراد داعش در تاریخ 27 اکتوبر ستون های باستانی را در شهر پالمیرا در سوریه منفجر ساختند و قبلاً در انجا معبد و طاق ظفر مربوط به قرن دوم قبل از میلاد ویران گردیده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала