اروپا تحت فشار مهاجرین قرار دارد

© REUTERS / Laszlo Balogh مهاجرین در اروپا
مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشکل مهاجرین در اروپا

انگلستان تلاش می نماید راه بسوی زندگی مرفه را بروی مهاجرین مسدود سازد. وزارت داخله کشور سفارش نموده که به مهاجرین سوریه اشیای لکس داده نشوند. در این فهرست یخچال ها، داش اشپزخانه، کمپیوترها، تلویزیون ها و دیگر اشیای شامل شده که بدون انها امروز هیچ خانه در اروپا تصور شده نمی تواند.

اولتر از همه کارمندان سازمان های خیریه نارضایتی شان را از این ابتکار ابراز داشتند. به عقیده انهاف برعکس باید هرانچه ممکن است برای ان انجام داد، تا به پناهندگان شرایط شایسته امرار حیات تامین گردند. زیرا همه مردم به اینجا برای ان نمی ایند، تا خدمات دریافت کنند، بلکه به حمایت نیاز دارند. اگر صدراعظم انگلستان در اول وعده می داد که در ظرف 5 سال به تعداد 20 هزار مهاجر سوریایی خواهد پذیرفت، اما در اکتوبر تیریزه می وزیر داخله انگلستان اعتراف نمود که مهاجرت کتلوی — «با منافع ملی» انگلستان مطابقت ندارد. چنین تغییر جهت، به عقیده ولادیمیر بروتیر کارشناس انستیتوت  تحقیقات بین المللی بشری — سیاسی، در اکثر کشورهای اروپایی مشاهده میشود:

زمان وجد و هیجان در اروپای غربی سپری شد، معلوم گردید که برخورد خوب نسبت به پناه جویان باقی نمانده است. انها را پهره داران، مانند زندانیان نگهداری خواهند کرد. اینکه چنین کار با موازین اتحادیه اروپایی ضدیت دارد، باعث نگرانی مقامات نمی گردد.

نباید فراموش کرد که برخورد نسبت بوجود امدن متناوب معلومات در این باره نیز تغییر میکند که در بین پناه جویان تعداد زیادی کسانی وجود دارند که تا دیروز فعالانه در فعالیت های محاربوی شرکت داشتند. ولی برای بررسی هرکس که خود را تا اروپا رسانده، هیچگونه امکانات وجود ندارند. بروتیر می افزاید:

من این امر را کاملاً مجاز میدانم که بخش از  بیجاشده گان اجباری قبلاً بیجاشده گان اجباری نبودند، بلکه انها شرکت کنندگان فعالیت های جنگی بودند. در اینجا سوال اینست که  نسبت به هر کسی که خود را پناه جو یا بیجاشده اجباری میخواند، باید تحقیقات انجام شوند. در وضع کنونی، بادرنظرداشت وضع دشوار و اینکه کشورهای ترانزیتی از عهده جریان پناه جویان برامده نمی توانند، چنین تحقیقات انجام نشده اند. و این یکبار دیگر نشان میدهد که ان فعالیت های که کشورهای اروپایی در چارچوب مشارکت یا هماهنگی مناسبات با امریکا در افریقای شمالی و شرق نزدیک انجام میدادند، به چنین بحرانات منجر میشود.

دمیتری سولونیکوف مدیر انستیتوت انکشاف معاصر دولتی میگوید که نباید فراموش کرد که نسبت به بی نظمی ها نمی توان همیشه به سرعت عکس العمل نشان داد که در انها مهاجرین دخیل اند. در نتیجه نارضایتی باشندگان محلی افزایش می یابد و در نتیجه منابع نو تشنج در جاه های بوجود می ایند که مردم فرهنگ های مختلف بصورت مسالمت امیز باهم می زیستند:

هم جوامع مسلمانان و هم جوامع نمایندگان ملل مختلف که نو امده اند، نسبت به باشندگان اروپا برخورد خشن می نمایند. و به نظر من، این به مراتب مهمتر است، تا از چنین لغزش ها مقامات موجود جلوگیری نمایند و زمینه را برای افزایش تنفر از مهاجرین از جانب مردم بومی مساعدت نه سازند. به هراندازه که در این باره مواظبت بعمل اورد، تا مهاجرین در فضای اطلاعاتی و فرهنگی مسلط نگردند، تا انها اخلاق و برخورد خود را در انجا که به زیستن در ان مجبور شده، ترویج نکنند، به همان اندزه عکس العمل متقابل کمتر خواهد بود و باشندگان محلی علیه مهاجرین کمتر اعتراض خواهند کرد.

در حال حاضر تنها به اساس معلومات رسمی، در اروپا 18 ونیم میلیون مهاجر زندگی میکند. ارقام غیررسمی تعداد انها را 30 میلیون نفر نشان میدهند. کارشناسان که «سپوتنیک» نظر انها را پرسیده، میگویند که در وضع کنونی این ارقام به بسیار زودی بالا خواهند رفت. انگاه مذاکرات طولانی راجع به اینکه با مهاجرین چه کار باید کرد، اصلاً مفهوم خود را از دست میدهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала