سرو صدا های در رابطه به مبارزه با تروریزم و همکاری های روسیه به افغانستان

© Sputnik / Sergei Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Russia’s Army-2015 Forum
Russia’s Army-2015 Forum - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوستم از روسیه خواهان کمک های نظامی در مبارزه با تروریزم طالبانی و داعشی شد

در رابطه به مبارزه با تروریزم و همکاری های روسیه به افغانستان در عرصه در این دو هفته سرو صدا های زیادی را در مطبوعات جهان براه افتاده٬ البته ٬ منشه و عامل عمده آن سفر غیر مترقبه معاون اول رییس جمهور افغانستان به چیچنیه و ملاقات وی با قادروف و بعضی مقامات دیگر بود.
دوستم از روسیه خواهان کمک های نظامی در مبارزه با تروریزم طالبانی و داعشی شد. وی به سراحت گفت که داعش در حال تدابیر عملیات تروریستی در کشور های آسیای میانه و روسیه می باشد بنا مسکو نمی تواند در مورد شامل اقدامات نگردد وی از کشور های مستقل مشترک المنافع خواهان اقدامات مشترک د ر مقابله با تروریزم ګردیدو از روسیه خواهان اسلحه ٬ چرخبال ها و طیارات نظامی به نیرو های امنیتی افغانستان ګردید. باید ګفت که با تایید ګفته های جنرال دوستم قادروف ګفت که ما نمی توانیم در مورد خاموشی اختیار نماییم و مانند سوریه باید افغانستان را کمک نماییم.

 

اینکه دوستم از طریق قادروف خواست مطالبات خویش را از روسیه بیان نمایید٬ به نظریکی از کار شناسان سیاسی روسیه سرګی اګسیونوف وی معتقد است که این خواسته وی بهتر شنیده خواهد شد ٬ و ګویا اګر ولادیمیر پوتین در عرصه متزلزل باشد ٬ حال میتواند موافقت نشان دهد. به نظر کارشناس دوستم چانس زیادی دارد تا چنین همکاری های روسیه را دریافت نمایید ٬ زیرا نه اینکه قادروف واسطه گردیده ٬ بلکه واقعا ضرورت صد راه تروریزم از آن کشور دیده می شود و از خود بگویم چنین توان مقاومت را در وجود دوستم٫ در صورت دریافت تقاضا هایش از روسیه ٬می توان دریافت نمود. باید به حرف های پوتین ٬که به تاریخ ۱۶ این ما در قزاقستان نمود ٬دقت گرد٬ وی اظهارنمود که حالت بسیار وخیم است باید فرصت را از دست نداد و به نیروی که بتواند در مقابله با طالبان و داعش استادگی نماید، باید کمک نمود.
متاسفانه با گذشت این بیشتر از بیست سال از آمدن مجاهیدین ٬طالبان ٬کرزی و هم اشرف غنی کشور های مشترک المنافع تا به حال افغانستان را منحیث منبع خطر صدور تروریزم میداند و حال که داعش در این کشور لانه کرده٬ خطر آن که جنګنده های شان در خاور میانه و افغانستان تربیه ګردیده اند و داخل خاک این کشور ها میګردند٬ زنګ خطر جدیدیست که این کشور ها در های خود را محکمتر ببندند. آرزوی آنروزی می رود که افغانستان در تبانی با کشور های مستقل مشترک المنافع علیه تروریزم در مرزهای افغانستان با این کشور ها نه٬ بلکه در مرزهای دیګری که صدور تروریزم از آنجا به افغانستان صورت میگیرد، مبارزه نمایید و بهتر خواهد بود که در نابودی این پدیده نامیمون در تمامی منطقه افغانستان دوشادوش این کشور ها قرار ګیرد وبین افغانستان با کشور های مستقل مشترک المنافع دیوار های امنیتی از بین برود و فضای امن ایجاد ګردد. این نه تنها آرزو ٬بلکه یک نیاز برای افغانها و کشور های منطقه است ٬ که صرف با تامین چنین روابط می توان از تحقق پروژه های بزرګ منطقوی که سالهاست روی آن مذاکرات جریان دارد و ما هم سالهاست در موارد تبصره های داشتیم ٬حرف بزنیم.
.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала