جایزه مادران و پدران قهرمان روسیه

© Sputnik / Alexander Liskinپدر و پسر باشندگان شمال روسیه
پدر و پسر باشندگان شمال روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشان « افتخار والدین» به پدران نیز اعطا می شود

نشان « افتخار  والدین»  در ماه می سال 2008 میلادی در روسیه  تأسیس شد.  قبل از آن، مفکوره  احیای نشان  « افتخار مادری» دوران شوروی  مطرح شده بود. نشان جدید  فرق زیادی با  نشان قبلی دارد — این نشان  علاوه بر مادران به پدران نیز اعطا می شود.

 ابتدا  اعلام شده بود که  خانواده باید  دست کم 4 فرزند داشته باشد. اما در سال 2010 میلادی  شرایط  اعطای نشان تغییر کرد:  این نشان  به والدینی اعطا خواهد شد که  7 فرزند داشته باشند، یا  فرزندان خودشان و یا آنها را به فرزندی قبول کرده باشند.   البته شرایط  پرورش و زندگی آنها نیز در نظر گرفته می شود:  سبک سالم زندگی ، تحصیلات  و  رشد معنوی  و  اخلاقی  بچه ها —  همانا این  جنبه ها  مهم هستند.  نشان  مذهبی اولگای مقدس  در سال 1914 میلادی تأسیس شد.

 میخائیل  میدویدئف  رئیس انجمن هنرمندان نظامی  روسیه در این خصوص گفت:  تا حدودی نشان جدید  بر  مفکوره ماقبل انقلاب  اعطای نشان به مادران قهرمان استوار است. نشان جدید برگرفته از نشان  صلیبی  اولگه مقدس است  که همانا در  سال های جنگ جهانی اول، 100 سال پیش  برای اعطا به مادران قهرمان تأسیس شد.

برعلاوه اکنون این نشان  به پدران نیز اعطا می شود که قبلا چنین نبود و نشانگر تغییرات  مهم در جامعه  است.

آلکسی پاولیکوف  عضو شورای  انجمن  نظامی — تاریخی روسیه در این خصوص گفت:  بر خلاف  نشان مشابه زمان شوروی ، نشان  جدید به پدران نیز اعطا می شود.  این نشان در زمان اتحاد شوروی به مادرانی  اعطا می شد که  که از 5 تا 10 فرزند را بدنیا آورده و بزرگ کردند.  اما اکنون  نشان مادر قهرمان  مشترک شده است  و نشان والدین نام دارد که به پدران نیز اعطا می شود.  اهمیت آن بیشتر  روانی است: دولت  به یاد دارد.  این نشان  ضمیمه ای به سرمایه  مادری است  — کمک مالی  و  تشویق اخلاقیات.  این برنامه ها برای  بهبود  وضعیت نفوس  در روسیه انجام می شود.

 اولین نشان   13 ماه می سال 2008 میلادی اعطا شد.  این نشان ها به هشت زوج  از هشت منطقه روسیه اعطا شد.  طی سال های گذشته  اعطای آن به یک رسم خجسته مبدل شده است  اما نمی توان گفت که  « افتخار  والدینی»  جای محکم ی در سیستم نشان های روسیه به خود اختصاص داده است.

میخائیل میدویدئف در این خصوص گفت:  تا حدودی  این نشان را  می توان  تلاشی برای ادامه رسم  اعطای نشان به والدین در شرایط جدید — در پارادایم و چارچوب جدید  حقوقی و ایدئولوژیکی دانست.  این نشانی است که خیلی ها می توانند آن را دریافت کنند.  این نشان تشویقی برای  خانواده  کثیرالاولاد  و  نهاد  والدین است. در عین حال بحث های در این خصوص جریان دارد  که تا  چه حد  این نشان ضمیمه  موثر  سیستم جوایز کنونی است  و تا چه اندازه باید  آن را  اصلاح کرد و توسعه بخشید.

بهر حال این نشان  از دویژگی های  مهمی برخوردار است که وجه تمایز آن در بین نشان های روسی و خارجی است.  مهمترین  ویژگی آن  زوج بودن آن است — این نشان همزمان به پدر و مادر اعطا می شود.  چنین نشانی در هیچ یک از کشورهای  جهان وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала