تقریباً 50 طالب در نتیجه حمله نیروی هوایی افغانستان از بین برده شده اند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشته شدن افراد مسلح طالبان در حمله نیروی هوایی افغانستان

هلیکوپترهای نیروی هوایی افغانستان شب شنبه بر مواضع افراد مسلح جنبش تندرو طالبان در ولایت هلمند ضربات وارد ساخته که در نتیجه ان 47 نفر مسلح از بین برده شده اند. در این باره آژانس سینهوا خبر داده است.

ډګرمن محمد رسول ځاځی مامور پولیس محلی به آژانس خبر داد:" حمله هوایی بخش از عملیات در این منطقه بود که در حال حاضر تا زمان ادامه خواهد داشت، تا منطقه از وجود دشمن پاکسازی نشود". موصوف افزود که در جمله کشته شدگان حمله هوایی 5 قوماندان جبهه طالبان نیز شامل می باشند.

بعد از ضربات هوایی بر منطقه اطراف شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، به منطقه قطعات نیروی خاص وزارت دفاع اعزام شده، تا قریه جات را از وجود افراد مسلح پاکسازی نمایند.

آژانس می افزاید که ولایت هلمند که در سرحد با پاکستان قرار دارد، به مثابه پایگاه طالبان شهرت دارد.

در روز شنبه میرزاخان رحیمی والی ولایت هلمند راجع به نبردهای شدید خبر داد که طی دو روز در ولسوالی گرشک این ولایت ادامه دارند.

اوضاع در افغانستان در این اواخر بسیار وخیم شده است. جنبش طالبان که قبلاً در مناطق دهاتی افغانستان نفوذ داشتند، حالا عملیات شدید تهاجمی را در اطراف شهرهای بزرگ راه اندازی کرده اند. افراد مسلح جنبش طالبان در اواخر ماه سپتمبر شهر قندوز در شمال افغانستان را که دارای جمیعت 300 هاز نفر می باشد، تصرف نمودند و در این اواخر یک سلسله حملات را بر شهر غزنی، مرکز ولایت غزنی در جنوب — غرب کابل سازماندهی کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала