سیستم فکری مصنوعی را در روسیه موفقانه آزمایش کردند

© Fotolia / Jimفکر مصنوعی روبوت
فکر مصنوعی روبوت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زمایس موفقانه سیستم فکری مصنوعی در روسیه

آزمایشات مجتمع پروگرامی "اونیکوم" برای اداره گروپ روبوت ها خاتمه یافته  و سیستم به سفارش دهنده تحویل داده شده است. در این باره سرگی سکوکوف معاون کارپوریشن سامان الات سازی متحد مجتمع نظامی — صنعتی شامل در "روستیخ" به خبرگزاری «ریا نووستی» خبر داد.

سکوکوف گفت: " این اولین سیستم به این سطح در روسیه می باشد که آزمایشات را موفقانمه سپری نموده و برای استفاده سفارش دهنده دولتی اماده شناخته شده است. مجتمع پروگرامی آزمایشات کمیسیون وزارت صنایع و تجارت روسیه را موفقانه سپری نموده و به سفارش دهنده تحویل داده شده است. در حال حاضر مساله بکاربرد تخنالوژی در نمونه های واقعی روبوت تخنیک — هم ملکی و هم نظامی — منجمله در طیارات بی پیلوت بررسی میشود".

به قول نماینده مجتمع نظامی — صنعتی، مجتمه پروگرامی «اونیکوم» به ماشین الات امکانات فکری میدهد و به انها امکان حل مسایل صلح امیز و محاربوی — بصورت جداگانه یا در ترکیب گروپ — بدون شرکت انسان فراهم می سازد. اداره در حدود ده مجتمع روبوت تخنیک در بحر و هوا تحقق یابد.

طراحان میگویند، سیستم مستثنی ساختن کامل انسان را اجازه میدهد. مجتمع های روبوتی میتوانند نقش ها را بصورت مستقلانه در بین گروپ تقسیم نماید و از صفوف خود «کلانتر» را برگزیند و روبوت های از کارافتاده را تعویض کند، مواضع بهتر اتخاذ کنند و جستجوی اهداف را تحقق بخشد و از ادارکننده اجازه از بین بردن هدف و یا نابودسازی هدف بصورت اتوماتیک درخواست کند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала