امریکا تا سال 2016 در مبارزه با تروریزم در افغانستان پیروز خواهد شد؟

© AFP 2023 / Fadi al-Halabiداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
من شک و تردید دارم که امریکا و متحدانش بتوانند تحدید تروریزم را از افغانستان بعد از سال 2016 برطرف نمایند .

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با تائید تغییر پالیسی این کشور بخاطر ادامه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان، اعلام کرد که بعد از سال ۲۰۱۶، ۵۵۰۰ سرباز امریکایی همچنان در این کشور باقی خواهند ماند. این تعداد نیرو جهت مبارزه با " القاعده " و جنگجویان " دولت اسلامی ضروری میباشد.
برای بارک اوباما حفظ قوت های مسلح زیاد تر از انچه که برای نگهداری سفارت امریکا ضرورت میباشد ، بدان معنی است که او از تصمیم قبلی منصرف شده است. اوباما قبلاً گفته بود که ، پیش ازین که موعد ریاست جمهوری او ختم شود تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج میسازد.
طوریکه طرفداران حضور نظامی ایالات متحده امریکا در افغانستان تایید مینمایند ، به ایالات متحده امریکا ضرور است تا در انجاه برای حفظ پایگاه های نظامی و جنگجویان قطعات ویژه حضور داشته باشد.
درین باره محمد اکبر اوریا کارشناس سیاسی و کاندید ریاست جمهوری افغانستان سال 2004 طی مصاحبه با خبرنگار Sputnik Dari گفت ، من شک و تردید دارم که امریکا و متحدانش بتوانند تحدید تروریزم را از افغانستان بعد از سال 2016 برطرف نمایند.

قبلاٌ نماینده رسمی قصر سفید جوش ارنیست گفته بود که ، واشنگتون تصمیم دارد بعد از سال 2016 به تعداد یکهزار و پنجصد تن نیرو نظامی در افغانستان را باقی بگذارد. در شروع سال بعدی نیرو های به خارج شدن اغاز مینمایند و تا اخیر سال یک تعدادی که باقی میمانند وظایف نگهداری دیپلوماتان و پرسونل مرکز هماهنگی های نظامی در کابل پبش خواهند برد. او همچنان گفت که ، چند سال پیش تعداد نظامیان امریکا را در افغانستان را 100 هزار نفر تشکیل میداد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала