خطر برخورد شهاب أسمانی جدید به زمین

© AFP 2023 / NASAخطر برخورد شهاب سنگ جدید به زمین
خطر برخورد شهاب سنگ جدید به زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احتمال أت وجود دارد که زمین ما در این صدساله بار دیگر مورد حمله شهاب سنگ هایی شبیه شهاب سنگ چلیابینسک قرار گیرد

ویکتور گوروخوفسکی، استاد دانشگاه دولتی اورال روسیه در باره خطر سقوط شهاب آسمانی جدید به زمین که شبیه برخورد شهاب سنگ چلیابینسک باشد، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری "تاس"، گوروخوفسکی گفت: "شهاب شنگ چلیابینسک اولین شهاب سنگی بود که در صد ساله جاری به سطح زمین برخورد کرد، و این احتمال وجود دارد که زمین ما در این صدساله یکی دو بار دیگر نیز مورد حمله شهاب سنگ هایی شبیه شهاب سنگ چلیابینسک قرار گیرد".

این دانشمند روسی با اشاره به این که شهاب سنگ ها تخمینا صد ساله ای سه بار به زمین برخورد می کنند، افزود: " اکنون دانشمندان در حال نظارت بر حرکت اجرام آسمانی بزرگ و بالفعل خطرناکی هستند که می توانند بر زمین بیفتند، اما نمی توان همه این اجرام را کشف کرد".

وی خاطر نشان کرد که متاسفانه طی یک سال و نیم گذشته هیچ پیشرفتی در زمینه پیشبینی حرکت و نزدیک شدن شهاب سنگ ها به زمین صورت نگرفته است.

شهاب سنگ چلیابینسک که در کلاس سنگ های آسمانی طبقه بندی می شود، در ماه فبروی سال 2013 میللادی از فراز منطقه اورال روسیه عبور کرد و در بالای شهر چلیابینسک متلاشی شد. بنا به برآوردهای آکادمی علوم روسیه، وزن این شهاب سنگ بالغ بر 10 تن بوده و در ارتفاع 50 کیلومتری از سطح زمین بر اثر برخورد با جو در هوا منفجر و متلاشی گردید. صدها هزار نفر در منطقه اورال و مناطق هم مرز آن در قزاقستان شاهد این انفجار بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала