خبرگزاری «سپوتنیک» راجع به اندازه غرامت در بدل ازادی مردم در «دولت اسلامی» معلومات حاصل نموده است

© REUTERS / Social media via Reuters TVداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شخص برای فروش یا اعدام… دختر برای سنگسار یا برده گی جنسی… عراقیان مجبورند با گروه «دولت اسلامی» برای نجات جان پسران و دختران خود که توسط افراد مسلح اختطاف میشوند، مذاکرات دشوار پیش برند.

خبرگزاری «سپوتنیک» مطلب بی مانند راجع به «خونبهای مردم» که گروه تروریستی «دولت اسلامی» در بازار برده فروشی در عراق و سوریه تعیین کرده، منتشر می سازد. خبرگزاری برعلاوه این راجع به خطرات معلومات میدهد که مذاکره کنندگان با انها مواجه میشوند. انها، هنگام انتقال پول «خونبها» خود با خطر از دست دادن جان شان، یا از دست دادن همه پول، بدون انکه گروگانان را ازاد سازند، مواجه می گردند.

 

«با ارزش ترین» اشخاص را در زیرزمینی ها نگهداری میکنند

«با ارزش ترین» زندانیان عراقی را در زندان نگهداری میکنند که شهر واقعی زیرزمینی محسوب میشود و در ولایت انبار، در غرب عراق قرار دارد. در بدل چنین زندانیان تا 120 هزار دالر امریکایی مطالبه میکنند. طوریکه ابو کریم یکی از باشندگان ولایت انبار به خبرگزاری معلومات داد، « افراد مسلح گروه «دولت اسلامی» به خویشاوندان مردان، نوجوانان و کهنسالان را که بی موجب بازداشت گردیده، در بدل مبلغ بزرگ پول باز میگردانند».

به گفته موصوف، « اندازه خونبها را مبلغ 120 هزار دالر تشکیل میدهد، در غیر ان افراد مسلح تهدید میکنند که زندانی را اعدام خواهند کرد».

او توضیح داد که بصورت اوسط بهای ازادی یکی از هزاران زندانی زندان های زیرزمینی گروه «دولت اسلامی» در ولایت انبار، از 20 تا 30 هزار دالر میرسد.

 

مذاکرات را فقط زنان انجام میدهند

مهمترین مطالبه افراد مسلح از خویشاوندان اینست که پول را برای پرداخت باید فقط زنان بیاورند. فقط به مادران یا همسران پرداخت پول در بدل ازادی پسر یا شوهر به اساس توافق قبلی با یکی از قوماندانان گروه «دولت اسلامی» اجازه داده میشود. در این باره رحیم الانباری باشنده ولایت انبار معلومات داد. او تصریح کرد که اگر زن برای مذاکرات جلب شده نتواند و این شرط اجرا نمی شود، پس شخص اختطاف شده را میتوانند اعدام کنند. به گفته الانباری؛ با تاسف، این کار تقریباً همه روزه در ال فلوجه، رامادی و انبار رخ میدهد. هزارن نفر در ولایت انبار به اساس هدایت «دیوان الحساب» به دلایل ساختگی و اتهامات بی بنیاد که در جهان معاصر مثال ندارند، بازداشت و در زندان ها زندانی شده اند. عده از انها در زندان طی شش ماه و حتی یک سال به سر می برند.

 

نجات زنان ایزیدی

نجات زنان ایزیدی عراقی از اسارت گروه تروریستی «دولت اسلامی» بسیار مشکل است. این مردم در مناطق خطرناک در سرحد بین عراق و سوریه به سر می برند. به خاطر ازادسازی فقط مردم بسیار جسور و انهایی که هرنوع خطر را قبول میکنند، مبارزه می نمایند. ابو شجاع یکی از چنین اشخاص جسور است. او در باره ازادسازی زنان و اطفال ایزیدی از اسارت که در یکی از مناطق خطرناک شهر رقه، در شمال سوریه و در موصل عراق نگهداری می شدند، در بدل پرداخت پول معلومات داد. او به خبرگزاری گفت که اگر صحبت بر سر ازادسازی ایزیدیان از اسارت در مناطق خطرناک و دوردست مطرح باشد، پس بهای ان از چهار تا هفت هزار دالر امریکایی می باشد. شیوه دیگر ازادسازی زنان و اطفال عراقی در بدل پول برقراری تماس با صاحب برده گان می باشد. به گفته ابو شجاع، در این صورت بهای ازادسازی انها را مبلغ 30 هزار دالر تشکیل میدهد. صاحب برده گان ابتدا پول را از طریق اشاخص مورد اعتماد دریافت میکند که بعضاً انها را می کشند و پول های را تصاحب میکنند که برای ازادسازی اسیران پرداخته میشد.

 

بهای نجات

برای ان که در ولایت الانبار عراق از مرگ یا اسارت رهایی یافت، باید به افراد مسلح پول پرداخت کرد و برای کسب اجازه خروج از مناطق اشغالی اسلامگرایان نیز باید پول پرداخت. چنین مردم به مناطق امن مهاجرت میکنند و در زیر خیمه ها به سر می برند. برای نجات عراقیان سنی مذهب باید از 200 تا 2000 دالر پرداخته شود. منیر سید به خبرگزاری گفت که انها در بدل این پول به مناطق دیگر رفتند. او افزود که در حال حاضر رفتن خانواده از رامادی و ال فلوجه ناممکن است و افراد مسلح فقط بنابر معاذیر صحی و فقط به تضمین قوماندان داعش اجازه رفتن میدهند و اگر انها به شهر برنگردند، پس مطابق شرایط قبلاً توافق شده، افراد مسلح میتوانند خویشاوندان انها را از بین ببرند و خانه انها را منهدم سازند. عین نظم در موصل و هویجه و ولایت نینوا و کرکوک، در شمال عراق، جای که گروه «دولت اسلامی» حکمروایی میکند، برقرار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала